۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۷۷۶۶۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جهاد توحیدی لازمه شکل‌گیری عبودیت در وجود انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که رسیدن به خدا و شکل گیری عبودیت در وجود انسان، نیازمند جهاد توحیدی است، تصریح کرد: باور با علم متفاوت است؛ چه بسیار افرادی که خواندند و نوشتند و از خود یادگاران علمی به جا گذاشتند اما خود هلاک شدند چرا که علم در وجودشان شکل گرفته بود اما باور نبود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با فرهنگیان این استان، با اشاره به این که انسان بر اساس باورها زنده است، اظهار داشت: کسانی که می خواهند در عرصه فرهنگ نقش آفرین باشند، به یقین اساسی ترین و ضروری ترین نیازشان، دست یابی به باورهای دینی است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که اگر انسان توانست باور درستی برای خودش مهیا سازد، به یقین حیات درستی خواهد داشت، افزود: انسان باید شکل بگیرد و آنچه انسان را شکل می دهد، باورهای انسان است، بنابراین بکوشیم باورهایمان رنگ و بوی توحیدی داشته باشد که اگر این چنین شد، به یقین راه و رسم زندگی‌مان توحیدی و الهی می شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که برای رستگاری یک راه بیشتر نیست و آن توحید است، بیان داشت: بدانید و آگاه باشید که هر باوری به غیر از توحید در وجود انسان شکل بگیرد، انسان در خسران است.
امام جمعه شهرکرد به باور مولویتی اشاره کرد و گفت: انسان باید به خود بباوراند که در این عالم، تنها یک مولا دارد و آن مولا فقط خدا است و هر آن چه غیر از این بر انسان مولویت پیدا کند، طاغوت و انحراف است.
رییس شورای حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر می خواهیم باور مولویت در وجودمان شکل گیرد، نخست باید روحیه عبودیت در وجودمان نهادینه شود؛ چرا که هر آن چه قرار است نصیب انسان شود در سایه عبودیت صورت می گیرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که رسیدن به خدا و شکل گیری عبودیت در وجود انسان، نیازمند جهاد توحیدی است، تصریح کرد: باور با علم متفاوت است؛ چه بسیار افرادی که خواندند و نوشتند و از خود یادگاران علمی به جا گذاشتند اما خود هلاک شدند چرا که علم در وجودشان شکل گرفته بود اما باور نبود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به تلفیق آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، اظهار داشت: آموزش و پرورش دست به دست حوزه های علمیه بدهد تا در کنار تحصیل و تعلیم، جهت توحیدی به کارها داده شود و باورهای دینی در میان قشر جوان قوت بخشد که البته اصل هم این است.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر امروز ما به امام خمینی(ره) می بالیم به خطر باورهایش است نه به خطر علمش و امام خمینی(ره) اگر علمش و استعدادهایش کار ساز شد، در سایه باورهای توحیدیش بود./9457/پ202/س
ارسال نظرات