۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۶۹۳

طرح قرآنی 1447در مساجد آذربایجان شرقی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از استقبال خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برای اجرای طرح قرآنی 1447 خبر داد.
قرآن نفيس

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از استقبال خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برای  اجرای  طرح قرآنی 1447 خبر داد و افزود: با اینکه 87 سهمیه برای کانون های مساجد استان اختصاص داده شده بود، ولی با استقبال پیش آمده، این طرح هم اکنون در سطح 95 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با شرکت بیش از یک هزار و 200 نفر در حال اجرا است.


هادی نیا اظهار کرد: با اجرای این طرح، مربیان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، حفظ جزء 29 قرآن کریم به شرکت کنندگان در این طرح که عمدتا نوجوانان و جوانان خواهد بود، آموزش می دهند.


وی با بیان اینکه برنامه های قرآنی جزو برنامه های شاخص طرح های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان می باشد، تصریح کرد: طرح اوقات فراغت نیز در سطح نزدیک به 400  باب از کانون های فرهنگی هنری در حال اجرا می باشد.


مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: کانون هایی که در کنار برگزاری طرح های اوقات فراغت، اقدام به اجرای منظم و منسجم طرح 1447 کنند، حمایت خواهند شد.


هادی نیا با اشاره به طرح جامع کشوری تربیت حافظان قرآن اظهار کرد: نوجوانان می توانند با شرکت منظم در این طرح، ضمن حفظ جز 29 قرآن ، با روخوانی و روانخوانی و نیز مفاهیم کلام وحی آشنا شوند.


وی افزود: شرکت در این طرح بهترین فرصتی است که عزیزان شرکت کننده ضمن کسب فیوضات از نعمت و برکت قران کریم و آشنایی با آموزهای انسان ساز الهی، در قرعه کشی کشوری نیز شرکت کرده و از هزاران جایزه در نظر گرفته شده در این رابطه بهره مند شوند.


هادی نیا خاطرنشان کرد: در پایان این طرح ، توسط مربیان کلاس ها از شرکت کنندگان آزمون اخذ شده و نفرات برتر، برای شرکت در قرعه کشی کشوری به ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی خواهند شد.

 

به گفته وی این طرح با هماهنگی و مدیریت کانون فرهنگی هنری و تخصصی قرآن و تفسیر مسجد طفلان مسلم تبریز و همکاری و حمایت دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به اجرا در می آید و آطلاعات و آیین نامه و فرم های این طرح قرآنی در وب سایت این دبیرخانه درج شده است./935/د102/ب

ارسال نظرات