۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۰۱۸

آموزش 100هزار نفر در مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 100 هزار نفر در طرح آموزش قرآن و بیش از 5 هزار مربی طی 60 دوره این مؤسسه آموزش دیده اند.
قرآن کريم قرآن مجيد

رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی در حاشیه اعطای گواهینامه 60 حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مؤسسه مهد قرآن از سال 72 آموزش ویژه کودکان پیش‌دبستانی و از سال 80 پس از اخذ مجوز تأسیس مدارس غیردولتی آموزش علمی و قرآن دانش‌آموزان را آغاز کرده است.


وی با بیان این‌که مؤسسه مهد قرآن استان طرح جامع آموزش قرآن را برای نخستین بار در منطقه آغاز و اجرایی کرده است، خاطرنشان کرد: در سطح استان بیش از 20 هزار نفر در کلاس‌های مهد قرآن که در دو بخش قرآن و عترت تقسیم می‌شود، شرکت دارند.


وظیفه‌شعاع ادامه داد: بخش قرآن شامل قرائت عمومی و تخصصی، حفظ، تدبر در قرآن کریم و تربیت معلم بوده و بخش عترت نیز شامل تدبر و ترویج سیره ائمه معصومین(ع) است که خوشبختانه همه ساله با استقبال گسترده خانواده های مؤمن و متدین استان مواجه هستیم.


مدیر مؤسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون 100 هزار نفر در طرح آموزش قرآن و بیش از 5 هزار مربی طی 60 دوره این مؤسسه آموزش دیده اند، تصریح کرد: مهد قرآن استان هم اکنون 10 مرکز پیش‌دبستانی در تبریز و 11 مجتمع آموزشی در شهرستان را با ظرفیت پذیرش 5 هزار نفر تحت پوشش قرار داده است.


وی ادامه داد: 4 مؤسسه ابتدایی پسرانه و دخترانه و 2 مؤسسه راهنمایی پسرانه و دخترانه با ظرفیت آموزش 1800 نفر تحت پوشش مهد قرآن آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، ضمن این‌که مؤسسه با احداث 11 شعبه به مساحت 10 هزار متر مربع و خرید ساختمان‌های آماده آموزش در 7 باب به مساحت 6 هزار متر مربع فعالیت خود را در حوزه قرآن گسترش داده است.


وظیفه‌شعاع برگزاری همایش‌های بزرگ قرآنی، ویژه برنامه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی، اعطای گواهینامه های معتبر قرآنی، محافل انس با قرآن و تجلیل از اساتید و مربیان نمونه را از دیگر فعالیت های مؤسسه مهد قرآنی دانست و  افزود: گسترش فعالیت های مؤسسه همواره مدنظر بوده است.


گفتنی است، مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی از سال 72 پس از اخذ پروانه نشر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی فعالیت‌های انتشاراتی خود را ادامه داده و حاصل تحقیقات و مطالعات مربیان و محققان در قالب کتاب از سوی انشارات مؤسسه منتشر می‌شود که انتشار 18 عنوان کتاب در 175 هزار جلد از آن نمونه است.


مؤسسه در سال 80 به عنوان مرکز نمونه کشوری در ترویج قرآن، مدیر مؤسسه به عنوان خادم نمونه کشوری در سال 88 و مهد قرآن به عنوان مرکز نمونه کشوری در ترویج آثار استاد مطهری در سال 89 و یکی از مربیان مؤسسه به عنوان خادم نمونه در حوزه آموزش قرآن کریم در سال 91 تقدیر شده است./935/ت302/ب

ارسال نظرات