۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۷۸۶۷۸
آیت الله خاتمی:

شرک عملی خطرناک‏تر از شرک عقیدتی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با بیان اینکه شرک عملی خطرناک‏تر از شرک عقیدتی است، گفت: اگر با دل و جان به خدا ایمان داشته و عزت، محبوبیت و همه خوبی‏ها را از خدا بدانیم که به ما می‏رسد، در حقیقت شرک را کنار گذاشته‏ایم.
آيت الله سيد احمد خاتمي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در سحرگاه بیست و یکم ماه مبارک رمضان، در برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: حادثه‏ای که امشب به وقوع پیوست غم بارترین اتفاق تاریخ بود که پیامبر اکرم(ص) قبل از وقوع آن گریه کرده است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که بعد از آن که پیامبر(ص) در ماه رمضان خطبه خواندند علی(ع) برخواست و عرضه داشت، یا رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست؟ نبی مکرم اسلام در پاسخ گفتند، بهترین اعمال این است که انسان گناه نکند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بعد از این سوال و جواب پیامبر گریه کردند، مولا علی(ع) از دلیل گریه سوال کردند، حضرت رسول(ص) در پاسخ گفتند برای این گریه می‏کنم که در این ماه است که محاسن تو را به خون سرت خضاب خواهند کرد.

وی با اشاره به وصیت‏های حضرت علی(ع) در فاصله بین ضربت خوردن و شهادت ایشان گفت: در اولین رفتاری که حضرت با قاتل خودشان داشتند هم تدبیر بود و هم حقوق او رعایت شد و به او مهر و محبت نشان دادند.

آیت الله خاتمی گفت: دیگر وصیتی که مولا علی(ع) بعد از ضربت خوردن و قبل از شهادت داشتند سفارش به شرک نورزیدن به خدا بود، که هم شرک عقیدتی را شامل می شد و هم شرک عملی را در بر می‏گرفت.

وی با بیان این که شرک عملی خطرناک‏تر از شرک عقیدتی است، اظهار داشت: اگر با دل و جان به خدا ایمان داشته باشیم و همه چیز را از خدا بدانیم و یقین داشته باشیم که عزت، محبوبیت و همه خوبی‏ها از سوی خدا به ما می‏رسد در این صورت است که شرک را کنار گذاشته‏ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: اگر کسی خدا باور و اهل عمل صالح باشد، خداوند او را اعماق قلب‏ها جا می‏دهد و همه این‏ها در صورتی است که برای خدا حرف بزنیم، برای خدا کار کنیم و برای خدا موضع بگیریم.

وی با بیان این که اگر کسی برای خدا کاری کرد خداوند این کار او را بی اجر نخواهد گذاشت، گفت: ما باید در کارهایی که برای خدا انجام می‏دهیم نگران بدگویی‏ها نباشیم زیرا بهترین مدافع ما پروردگار جهانیان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی از آخرین توصیه‏های علی(ع) سفارش به موحد زیستن و دیگر راه پیامبر(ص) را دنبال کردن است، زیرا نبی مکرم اسلام(ص) در سراسر حیات با برکتشان برای زندگی سیاسی، جهادی، اجتماعی و خانوادگی انسان‏ها بهترین سرمشق بودند.

وی با بیان این که پیامبر(ص) هیچ چیز را بر نماز ترجیح نمی‏دادند، گفت: اگر نماز در خانه‏ها رواج بیشتری پیدا کند عطر معنویت محیط خانه را فرا خواهد گرفت./9702/پ202/ی

ارسال نظرات