۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۷۹۵۳۲
محقق و پژوهشگر حوزوی:

قرآن منبع سبک زندگی اسلامی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با بیان این‌که قرآن منبع سبک زندگی اسلامی و دینی است، گفت: سبک زندگی دینی از قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) سرچشمه گرفته و به عنوان فرهنگی برگرفته از منابع انسانی در اختیار ما قرار داده شده است.
حجت‌الاسلام غلامحسن محرمي

حجت‌الاسلام غلامحسن محرمی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی اسلامی گفت: امروزه بیشترین مشکلات افراد از سبک زندگی غیر دینی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ‌متأسفانه امروزه سبک زندگی غربی به جامعه ما ورود پیدا کرده و فرهنگ و تمدن ما را تحت تأثیر جوامع غربی قرار داده است، افزود: تنها راه برون رفت از تمدن غربی روی آوردن به سبک زندگی اسلامی و دینی نشأت گرفته از قرآن، وحی و مکتب اهل‌بیت(ع) است.

ماه رمضان انسان را به سوی سبک زندگی اسلامی سوق می‌دهد

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اظهار داشت: ماه رمضان ما را بیش از پیش به سوی سبک زندگی اسلامی سوق می‌دهد چون این ماه متعلق به خداوند و برخاسته از دیدگاه توحیدی و وحیانی است و فرهنگ ناب دینی را با خود همراه دارد.

حجت‌الاسلام محرمی با اشاره به این‌که روزه‌داری در ماه مبارک رمضان خود عاملی برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان چون ما رعایت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها داریم و خیلی از اعمال را انجام نداده و یا کمتر انجام می‌دهیم خود را در راستای ورود به سبک زندگی دینی قرار می‌دهیم.

وی قرآن را منبع سبک زندگی اسلامی، دینی برشمرد و تصریح کرد: سبک زندگی دینی از قرآن و سنت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) سرچشمه گرفته و به عنوان فرهنگی برگرفته از منابع انسانی در اختیار ما قرار داده شده است.

قرآن خود سبک زندگی دینی است

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که قرآن مؤثرترین کتاب روی زمین و خود یک سبک زندگی دینی است، ابراز داشت: قرآن کتابی زیبا، فصیح، بلیغ و به صورت کامل‌تر معجزه الهی است و همین تازگی، تفسیر و قرائت قرآن و تدبر در آیات این کتاب ما را به سبک زندگی دینی نزدیک می‌کند.

وی قرآن خواندن را یکی از عناصر سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: عبادات باید در زندگی انسان دارای جایگاه و فاکتوری باشند که یکی از این عبادات قرائت و تدبر در آیات قرآن است.

حجت‌الاسلام محرمی گفت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی دینی و قرآنی داشته باشیم باید به این نکته توجه کنیم که خواندن قرآن به تنهایی به ما کمک نمی‌کند، بلکه لازم است معانی قرآن را فهمیده و تدبر و دقت در آیات و دستورات قرآن داشته باشیم.

تدبر در قرآن ما را با معارف الهی آشنا می‌کند

وی با بیان این‌که تدبر در قرآن ما را با معارف الهی آشنا می‌کند، اظهار داشت: آشنایی با معارف الهی روش زندگی بهتری را به ما آموزش داده و یاری‌گر خوبی برای رسیدن ما به سبک زندگی اسلامی و دینی می‌شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در پایان خاطرنشان کرد: تدبر در ترجمه و تفسیر قرآن راهکارهای بسیاری را برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی پیش روی ما قرار می‌دهد که ما باید از این فرصت استفاده کرده و دستورات قرآن را به صورت صحیح در زندگی خود پیاده کنیم تا بتوانیم به یک زندگی ایده‌آل در راستای زندگی دینی و اسلامی برسیم./907/ت301/ن

ارسال نظرات