۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۸۰۱۰۴
در شهر کرج رخ داد؛

تحصیل تابستانی طلاب حتی در شب‌های ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) کرج در ایام تابستان نیز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند تا جایی که این کلاس‌ها در ماه رمضان شب‌ها برگزار می‌شد.
کلاس درس

 حجتالاسلام سعید قائمی نوری آبادی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) کرج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری کلاس‌های تخصصی برای طلاب در طول تابستان خبر داد و گفت: فطرتی که در تابستان رسم شده بین طلاب  قابل پذیرش نیست و خللی را ایجاد کرده و خللش هم این است که درس خواندن در این سه ماه برایشان غریب می شود و در سال جدید تا بخواهند دوباره با درس انس پیدا کنند چند ماه می‌گذرد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) با بیان این‌که تعطیلاتی که متاسفانه برای حوزه علمیه رسم شده اجازه تحصیل مفید را به طلاب نمی‌دهد اظهار داشت: ما تمام تابستان به استثنای زمان محدودی را برای طلاب درس گذاشتیم و دروسمان هم به صورت تخصصی است تا طلبه با یاد گرفتن دروس تخصصی هم در طول سال درس ها برایش راحت باشد و هم آماده تدریس شود.

وی با اشاره به این‌که در ماه رمضان به سه دلیل کلاس‌ها در شب برگزار شد گفت: در روزهای ماه رمضان روزه بودن، خستگی و گرمای هوا مانع از درس خواندن طلاب می شد و شب‌ها امکان پذیرایی فراهم است.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به تاکید علما بر مطالعه در شب تصریح کرد: می خواستیم که طلبه با شب انس پیدا کند و این شب ها برای طلبه یک چیز مهم و حساس شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) آزادی طلاب برای فعالیت های تبلیغی در روزها را به عنوان سومین دلیل برگزاری کلاس‌های شبانه ماه رمضان عنوان کرد و گفت: درباره استقبال بدوی طلاب می توان گفت که حضور در کلاس درتعطیلات تابستان و مخصوصا شبها مطلوب طلبه ها نیست و برخی به‌صورت اجباری بوده و برای بعضی درسها مثل دروس تخصصی، طلبه با رضایت مندی کامل می آمده وچه بسا این دروس را اگر در هرجای دیگر و هر زمان دیگر هم می گذاشتیم، چون علاقه داشتند می آمدند.

وی با تاکید بر این‌که در دوره تابستانی طلاب می‌بایست طرح ها و تحقیقاتشان را به مدرسه تحویل بدهند ابراز داشت: کسانی که خوش استعداد بوده اند می توانند از این کلاس ها استفاده کنند.

حجت الاسلام قائمی افزود: این طرح جای دیگری نبوده و امیدواریم که بتوانم این طرح تحصیل و تدریس را همچنان ادامه دهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: آنقدر باید با طلبه کار کرد تا طلبه ای شود که مقام معظم رهبری می گویند و آن طلبه مجاهد است، طلبه مجاهد یعنی طلبه‌ای که در زمینه تحصیلی جهاد کند و جهادگر باشد و مجاهد کسی است که کارش را به نحو احسن انجام می دهد. طلبه وظیفه اش درس خواندن است، حتی در تابستان تا سریع تر به وظیفه‌اش که تفقه در دین است برسد./959/ت302/ص

ارسال نظرات