۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۸۱۳۹۶
آیت الله علوی گرگانی:

کم گذاشتن از کار خلاف شرع است/ حساسیت بالای صنعت دفاعی کشور

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند تنها اعمال با خلوص نیت بندگان را قبول می‌کند، گفت: صنعت دفاعی کشور حساسیت بالایی دارد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز که در جمع کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی سخن می‌گفت، با بیان اینکه صنعت دفاعی کشور حساسیت بالایی دارد، اظهار کرد: مهم‌تر از این حساسیت، این است که انسان هدف از انجام کارهایش را بداند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اگر انسان با انگیزه و هدف درست و صحیح کارهایش را پیش ببرد، تاثیرات مثبت آن را هم می‌بیند اما متاسفانه می‌بینیم که بسیاری از انسان‌ها، چنین نمی‌کنند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: برخی از اموری که در کشور انجام می‌شود و شایسته نظام اسلامی نیست ناشی از آفت نداشتن هدف مشخص است، در واقع اساس کار این بوده که انسان بداند چرا و چگونه و به چه شکل کارهایش را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم هم بر شناخت هدف و اطاعات از اوار خداوند و اولیای الهی تاکید شده و منظور قرآن این است که انسان بتواند راه صحیح را با تکیه بر مبانی دینی انتخاب کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید نیت‌ها را خالص کنید همانطور که خداوند متعال نیز در قرآن تاکید کرده تنها اعمالی را قبول می‌کند که با خلوص نیت انجام شده باشند.

وی افزود: به غیر از خلوص نیت، انجام کار به بهترین شیوه ممکن مطرح است و پیامبر عظیم الشأن اسلام و ائمه اطهار(ع) نیز بر این مساله در سیره عملی خود اصرار فراوان داشته‌اند چراکه پروردگار عالم دوست دارد بندگانش کارها را به نحو احسن انجام دهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هیچ مسلمانی نباید از کار و وظیفه خود کم بگذارد، خاطرنشان کرد: کم گذاشتن از کار و وظیفه بر خلاف شرع و قانون بوده و هیچ مسلمانی نباید مرتکب چنین کاری شود چراکه خداوند در همه احوال یاری‌گر انسان است و ذکر او می‌تواند بسیاری از مشکلات انسان را کم کند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: ذکر خداوند اثرات عظیمی دارد و یکی از آن اثرات، فراموش‌نکردن هدف آفرینش بشر است.

وی افزود: اگر انسان همواره به یاد خدا باشد، هیچ‌گاه این هدف را فراموش نمی‌کند و در زندگی برکات فراوانی به وی روی می‌آورد./916/د102/ع

ارسال نظرات