۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۸۱۵۲۵
استاد حوزه علمیه قم:

معرفی سرپرستان سه وزارتخانه به عنوان وزیر به تقابل با مجلس می‌انجامد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به این که سرپرست های معین شده برای سه وزات خانه همسو و هم فکر با افرادی هستند که رأی اعتماد نگرفتند، گفت: معرفی این افراد به عنوان وزیر موجب چالش و تقابل دولت با مجلس می شود.
امام جمعه مشهد اردهال امام جمعه مشهد اردهال

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که آقای روحانی کسانی را در سرپرستی سه وزارت خانه باقی مانده قرار داده که در مسیر افراد رد صلاحیت شده هستند، اظهار داشت: معرفی این افراد به عنوان وزیر موجب تقابل و چالش با مجلس می شود.

 

وی با بیان این که تقابل و چالش دولت و مجلس آسیب ها و ضررهای فراوانی در پی دارد، گفت: این مسأله در دولت آقای احمدی نژاد تجربه شد؛ آقای روحانی نباید در ابتدای کار خود با مجلس را دچار تنش و تعارض با دولت کند.

 

امام جمعه مشهد اردهال در تحلیل این که چرا آقای روحانی به انتخاب چنین افرادی روی می آورد، ابراز داشت: ممکن است ایشان از جانب گروه هایی برای ورود فتنه گران و حامیان آنها در وزارتخانه های حساسی چون وزارت علوم و آموزش و پرورش، سخت تحت فشار قرار گرفته است و یا اینکه خودش می خواهد از اینها استفاده کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: قحط الرجال نیست و نمی توان گفت کسان دیگری به جز این افراد نیست، در طول عمر 34 ساله انقلاب تکثیر مدیریت شده و افراد مجرب و گوناگونی در نظام تربیت شده اند؛ امیدواریم که این خواست رییس جمهور نباشد و برای این وزارت خانه ها کسانی که واقعا مجرب، معتدل و فراجناحی هستند به مجلس معرفی شوند.

 

وی خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: ایشان با تأکیدی که بر ولایت مداری دارند و آن را خط قرمز خود می دانند باید از فتنه برائت بجویند، همان گونه که شعار اعتدال را مبنا و محور دولت خود قرار داد در عمل نیز این را به اثبات برساند.

 

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نمایندگان مجلس به چنین وزاریی رأی اعتماد نخواهند داد، بیان داشت: به نظر می آید آنها بر سر آرمان ها و خواسته به حق خود هستند؛ توصیه ما به عنوان یک شهروند این است که آقای روحانی اصراری در این دست انتخاب ها نداشته باشند چراکه به ضرر کابینه خود و اهدافی است که مطرح کرده اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی کابینه دولت را تقریبا فراجناحی دانست و خاطرنشان کرد: به غیر از سه وزیری که به نحوی در فتنه سابقه و حضور داشتند بقیه توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

 

وی با بیان این که عدم رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی پیام روشنی از سوی مجلس به آقای روحانی داشت، اظهار کرد: حضور این افراد در فتنه مستند بود و به همین دلیل رأی نیاوردند؛ مجلس با این کار خود به رییس جمهور نشان داد که نباید در کابینه خود از افرادی که در آن فتنه مرگبار نقش داشته اند استفاده کند، فتنه ای که نظام اسلامی را تا لب پرتگاه پیش برد.

 

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم مجلس را عصاره ای از اراده ملت خواند و گفت: بنابراین این ماجرا نشان می دهد که ملت هیچ زمانی سر سازش با فتنه گران نخواهد داشت.

 

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر کشور اظهار داشت: خوشحالیم از این که ایشان گفتند«افتخار می کنیم که زیر چتر ولایت فقیه هستیم»، این سخنان امید را در کسانی که دل در گرو انقلاب و ولایت دارند بیشتر کرد./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات