۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۱۵۹۴
آیت الله مهمان نواز:

نظام اسلامی خواهان ارتقای همزمان بعد معنوی و مادی انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف، بر رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد و گفت: نظام اسلامی خواهان ارتقای همزمان بعد مادی و معنوی انسان ها است.
آيت الله مهمان نواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، عصر روز شنبه و به مناسبت نخستین روز هفته دولت، در دیدار با استاندار این استان و شماری از مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مظلوم رجایی و باهنر، هفته دولت را به مدیران و مسؤولان این استان تبریک گفت و بر ادامه راه شهدای بزرگوار دولت تأکید کرد.
 
وی این هفته را فرصت مغتنمی برای معرفی دستاوردهای نظام اسلامی به مردم و بازنگری در نقاط ضعف موجود دانست و با یادآوری موفقیت های فراوان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 34 سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر به فضل الهی نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته و هر کس اندکی انصاف داشته باشد به این موفقیت ها اذعان خواهد کرد.
 
امام جمعه سابق بجنورد با بیان این که زندگی در سایه نظامی اسلامی که خدمت به خلق الله اولویت نخست آن به شمار می رود؛ افتخار بزرگی است که نصیب ما شده و باید قدردان این نعمت باشیم، افزود: نظام اسلامی، نظامی مردمی بوده که خواستار رفاه و آسایش ملت است و در این راه نیز از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.
 
آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که حکومت اسلامی خواهان ارتقای توامان بعد معنوی و مادی انسان ها است، اضافه کرد: اگر انسان طریق بندگی باری تعالی را به درستی طی کند و خود را بنده خالص خداوند قرار دهد، به یقین مراحل بزرگی از ارتقا و سیر الی الله را پیموده و در جرگه صالحان قرار دارد.
 
وی همچنین رفع مشکلات معیشتی مردم را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: البته نباید از بعد مادی زندگی انسان نیز غافل شویم، چرا که در نظام اسلامی ارتقای زندگی افراد هم از بعد معنوی و عرفانی و هم از نظر مادی مطرح است.
 
عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بیان ویژگی های مسؤول و مدیر متعهد در نظام اسلامی پرداخت و گفت: در حکومت اسلامی باید مدیران و مسؤولان با اخلاص کامل با هدف لقا الله و خدمت به خلق الله تلاش کرده و در قبال خدمت خود نیز هیچ گونه توقع اضافی از مردم نداشته باشند.
 
وی تصریح کرد: یک مدیر و مسؤول اسلامی از انجام درست خدمت و موفقیت در یک زمینه به خود افتخار می کند اما هرگز بدان مغرور نمی شود؛ چرا که هدف والاتری به نام قرب الی الله داشته و دل به کامیابی های زمینی نمی بندد.
 
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به گزارش محمود احمدی بیغش، استاندار خراسان شمالی در زمینه عملکرد نماینده عالی دولت در این استان، اظهار داشت: دو فقره گزارشی که توسط استاندار به این جانب ارائه شده، نمایانگر خدمات تحسین برانگیز و غیرقابل انکار وی و همکاران او در طول یک سال گذشته است.
 
آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: این مسأله نشان می دهد که دولت توانایی انجام کارهای عظیم را حتی در مدت زمان اندک دارد به شرطی که ملت بازوی توانمند دولت باشد و وی را در زمینه های مختلف یاری نماید.
 
محمود احمدی بیغش، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: بزرگداشت این شهیدان، تنها نکوداشت یک شخص و یا شخصیت حقوقی نیست بلکه در واقع گرامیداشت تمامی کسانی است که همه چیز خود را در راه نظام اسلامی فدا کردند.
 
وی اضافه کرد: مردان و زنان زیادی برای برپایی، استحکام و تثبیت نظام مقدس اسلامی در این آب و خاک از جان و مال خود گذشتند و امروز ما به واسطه رشادت های آن شهیدان، در کمال آرامش و امنیت زندگی می کنیم.
 
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تأکید بر این که شهدا بر گردن همه ما حق بزرگی دارند، اضافه کرد: شهدا زندگان همیشه تاریخ به شمار می روند و اگر چه بسیاری از آنها نظیر شهید رجایی در حیات خویش با تخریب های ناجوانمردانه مورد ظلم قرار گرفتند، اما اکنون همه باور داریم که شهید رجایی برای همیشه تاریخ زنده است./9314/پ201/ب
ارسال نظرات