۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۱۹۰۳
با آغاز سال تحصیلی جدید؛

دو هزار دانش آموز در مدارس امین آذربایجان غربی مشغول تحصیل می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی از اشتغال به تحصیل بیش از دو هزار دانش آموز در هشت مدرسه امین استان از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه هماهنگی راه اندازی چهار مدرسه امین در شهرستان میاندوآب گفت: این مدارس با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه به صورت هیأت امنا راه اندازی شده است.

 

وی اظهار کرد: هدف از راه اندازی مدارس امین در استان تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان، استفاده از ظرفیت ها و توان حوزه های علمیه در مسائل دینی و فرهنگی، بهره مندی از راهکارهای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش و شناسایی استعدادهای مناسب و ایجاد انگیزه جهت ورود به مسائل دینی فرهنگی است.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: تمامی بسته ها و اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در استان با تفاهم نامه ای که بین حوزه های علمیه استان و آموزش و پرورش استان منعقد شده، انجام گرفته است.

 

امام جمعه میاندوآب خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین سال دانش آموزان برای تحصیل در مدارس امین پذیرش شده اند.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه گفت: علاوه بر چهار مدرسه شهرستان میاندوآب، چهار مدرسه نیز در شهرستان های ارومیه و خوی راه اندازی شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد:با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از دو هزار نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه در مدارس امین استان مشغول تحصیل می شوند.

 

وی یادآور شد: دانش آموزان پذیرش شده در مدارس امین علاوه بر یادگیری دروس روزانه، مسائل دینی، فرهنگی و اعتقادی را در سطح های بالاتر با حضور کارشناسان و فارغ التحصیلان علوم دینی که دوره های ویژه را در سطوح مختلف از حوزه های علمیه طی کرده اند، فراخواهند گرفت.

 

حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت مدارس امین می تواند گام موثری در جهت انجام رسالت تربیتی و تهذیبی حوزه های علمیه بوده و برای رشد همه جانبه علمی و دینی کشور موثر واقع شود.

 

گفتنی است، جلسه هماهنگی راه اندازی مدارس امین در شهرستان میاندوآب در محل دفتر حجت الاسلام قهرمانی، امام جمعه این شهرستان برگزار شد./936/پ202/ب

ارسال نظرات