۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۹۰۵
مدیر کل کتابخانه‌های استان اصفهان:

کنگره بین‌ المللی امامزادگان زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ اصفهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر اصفهان باشد.
کنگره بین‌ المللی امامزادگان زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ اصفهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اصفهان، غلامرضا یاوری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، صبح امروز در محل اداره اوقاف اصفهان، با اشاره به اثرات سازنده و مثبت برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان به عنوان یک رخداد عظیم فرهنگی در شهر اصفهان، گفت: برگزاری این آیین با حضور هیأت‌های خارجی در شهری همچون اصفهان به یقین سبب یک رویداد مهم دینی و مذهبی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی جهت برگزاری نمایشگاهی جانبی در محل برگزاری کنگره خبر داد و افزود: اداره اوقاف می‌تواند با استفاده از سامانه نهاد کتابخانه‌های عمومی از منابع 2 میلیون و 500 هزار جلدی کتاب در کتابخانه‌های استان آگاه شده و فهرستی از جدیدترین کتاب‌های چاپ شده در زمینه امامزادگان، وقف، مسائل فرهنگی در استان و کشور تهیه کند که با تهیه این لیست نیز ما برای راه‌اندازی نمایشگاه کتاب اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری چنین کنگره‌ای آن هم برای نخستین بار در سطح بین‌المللی تلاش و کار مضاعفی را می‌طلبد اما مطمئن هستم که اداره اوقاف استان اصفهان همچون دیگر برنامه‌های فرهنگی که تاکنون برگزار کرده است از عهده آن بر خواهد آمد که در این زمینه شاهد هستیم از ماه‌ها پیش کار برای هماهنگی و چیدمان برنامه‌های این کنگره آغاز شده است.

وی ادامه داد: اصفهان با توجه به شاکله عظیم فرهنگی خود می‌تواند برنامه‌های بزرگ را به خوبی مدیریت کند و اداره اوقاف به سبب کاردان بودن در زمینه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند این برنامه را به فعالیت های بزرگ‌تری تعمیم دهد تا در جهان اسلام تأثیر گذار باشد.

یاوری تصریح کرد: در جلساتی که با مدیرکل اوقاف اصفهان داشته‌ایم همکاری خود را در زمینه برگزاری این کنگره اعلام کرده‌ایم و امیدواریم که این کار زمینه‌ساز فعالیت‌های بزرگ در عرصه فرهنگ و هنر اصفهان باشد./939/پ202/ب

ارسال نظرات