۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۲۱۳۴
آیت‌الله خاتمی:

حمله نظامی به سوریه خطری برای صلح جهانی است/ حکام مرتجع بدانند آتشی که روشن کرده‌اند دامان خودشان را خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که حمله نظامی به سوریه خطری برای صلح جهانی است، گفت: اگر دنیا صلح جهانی را یک ضرورت می‌داند باید در مقابل این وحشی‌گری‌ها و دیکتاتوری‌ها مقاومت کند.
آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: حمله یک‌جانبه آمریکا به سوریه می تواند بیانگر این واقعیت باشد که آمریکا و هم‌دستانش نتوانستند در مصاف رزمی که طی 29 ماه گذشته دنبال کردند موفق باشند و تا توانستند هم سلاح کشتار جمعی همچون سلاح شیمیایی  و هم نیرو به سوریه فرستادند.
وی افزود: آمریکا و اسرائیل هم‌پیمان‌های خود را  برای فرستادن نیرو به سوریه بسیج کردند تا آنجا که در مسجدالحرام و مسجدالنبی خطبای درباری سعودی اعلام کردند که رفتن به سوریه و جنایت کردن در آن دیار جهاد است.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که استکبار جهانی بعد از 29 ماه تلاش طاقت‌فرسای آنچنانی و استفاده از تمام توان در این زمینه نتوانستند از عهده اهداف خود برآیند، اظهار داشت: آنها اینک به سراغ آخرین راه‌ رفته‌اند که دخالت نظامی است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این نشان قوت آمریکا نیست، بلکه نشانه ضعف این دولت مداخله‌جو در کشورهای دنیا به شمار می‌آید؛ چراکه آمریکا در 50 سال اخیر به بیش از بیست کشور جهان حمله مستقیم و غیر مستقیم داشته است که این خوی استکباری آنها را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر این روش مداخله‌جویی و حمله به کشورها در دنیا روش قابل تأییدی باشد، هیچ کشوری دیگر امنیت نخواهد داشت.
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکا به عنوان یک دیکتاتور در منطقه وارد شده و با تهدید‌ با تمام مخالفین خود برخورد می‌کند، تصریح کرد: این یک خطر برای صلح جهانی است و اگر دنیا صلح جهانی را یک ضرورت می‌داند باید در مقابل این وحشی‌گری‌ها و دیکتاتوری‌ها مقاومت کند.
وی ابراز داشت: نکته سومی که در این عرصه وجود دارد، تأسف از برخی دول منطقه است که در این لشگرکشی و در این جنایات با آمریکا همرا‌ه‌اند؛ آنها باید بدانند آتشی را روشن خواهند کرد که دودش به چشم خود آنها خواهد رفت.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به این مطلب که نمی‌دانیم چه حادثه‌ای اتفاق خواهد افتاد، افزود: لیکن یشاپیش تاکید می‌کنیم که این حرکت آمریکا جنایت علیه انسانیت و بشریت است و آنها که در دنیا دلشان برای انسان می‌سوزد باید در این عرصه موضع بگیرند و الا عواقب وخیم و فاجعه‌آمیزی به وقوع خواهد پیوست.
وی در پایان با بیان این‌که موضع ایران در قبال دخالت نظامی آمریکا به سوریه را باید از زبان مسؤولان و وزیر امور خارجه شنید، گفت: قطعا در این جهت تردیدی نیست که ایران اسلامی مطلقا این جنایت را نمی‌پذیرد و محکوم می‌کند./907/ت302/ج
ارسال نظرات