۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۷۵۸
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

با ناشناخته ماندن زندگی امامزادگان فرهنگ دینی شیعیان ناقص می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که با معرفی زندگی و مصیبت‌های وارده بر امامزادگان می‌توان فرهنگ تشیع را احیا کرد، گفت: اگر بقاع متبرکه امامزادگان به درستی اداره شود موقوفاتی که برای آنها جمع‌آوری می‌شود کافی است.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید، در پیامی به کنگره بین‌المللی امامزادگان گفت: در صورتی که زندگی امامزادگان در جامعه امروز تبیین و به مردم معرفی شود برکات زیادی را به دنبال دارد.

 

وی افزود: در عراق و پاکستان امامزادگانی وجود دارند که هنوز ناشناخته هستند و باید با شناساندن آنها در تقویت فرهنگی دینی گام برداشت.

 

این مرجع تقلید تأکید کرد: در صورت ناشناخته ماندن زندگی امامزادگان بخشی از فرهنگ دینی شیعیان ناقص می‌ماند و با توجه به اینکه مسؤولان اوقاف کشور در راه تعلیم مبانی دینی حرکت می‌کنند باید در این راستا اقدام کنند.

 

وی با اشاره به هتک حرمت‌ سلفی‌ها و وهابیون نسبت به ائمه اطهار(ع) گفت: در حال حاضر سلفی‌ها به کشتار مسلمانان روی آورده‌اند اما آنها باید بدانند پیروزی در نهایت با مسلمانان است و آنها با اهانت به قبور اصحاب پیامبر (ص) به اهداف خود نمی‌رسند.

 

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی تصریح کرد: تکریم از اهل‌بیت(ع) و امامزادگان، موجب کسب فیض و تعظیم شعائر است و یکی از افتخارات بنده نیز خدمت در درگاه این خاندان با کرامت است./939/پ203/ع

 

ارسال نظرات