۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۶۲۰
معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار خبر داد:

تربیت 50 طلبه قریب‌الاجتهاد در مرکز فقهی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از تربیت پنجاه فارغ‌التحصیل قریب‌الاجتهاد در این مرکز تخصصی خبر داد که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس، تحقیق و پژوهش هستند.
مراسم آغاز سال تحصيلي مرکز فقهي ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد قاضی زاده معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی دورس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: در این مرکز افزون بر دروس متداول حوزوی برنامه‌‌های اساسی به منظور تعمیق بخشیدن به معلومات طلاب در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این مرکز کلاس‌های حاشیه‌ای به صورت کنفراس برای رفع اشکالات طلاب برگزار می‌شود.
معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که دوره مرکز در فقه و اصول پنج ساله است، گفت:‌ 180 جلسه درسی در این مرکز برگزار می‌شود که 50 درصد بیشتر از دروس آزاد حوزه است.
حجت‌الاسلام قاضی زاده با اشاره به این که شیوه استادیار که در مرکز فقهی مشهد برگزار شد مورد تأیید واقع شده است، ابراز داشت: این طرح امسال برای نخستین بار در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایه های 7، 8 و 9 اجرا می‌شود که این استادیاران از اساتید دروس خارج همین مرکز هستند.
وی ادامه داد: پس از 180 ساعت جلسه درسی اگر بخش‌هایی از کتاب باقی مانده باشد طلاب این مرکز موظف هستند که آن بخش را در تابستان بخوانند و مهرماه امتحان دهند.
معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یکی از شرایط طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را ارائه 120 ساعت مطالعه درسی دانست و گفت: از این 120 ساعت 100 ساعت باید در داخل مرکز باشد.
حجت‌الاسلام قاضی زاده با اشاره به ضرورت تحقیق و پژوهش برای طلاب، گفت: طلاب این مرکز موظف هستند یک مقاله در طول سال و یک مقاله نیز در تابستان ارائه کنند که این مقالات در سایت مرکز و به نام خود طلاب درج خواهد شد.
وی با بیان این که طلاب فاضل بسیاری از این مجموعه فارغ التحصیل شده‌اند، ابراز داشت: این مرکز پنجاه فارغ‌التحصیل قریب الاجتهاد دارد که در حوزه علمیه مشغول به تدریس، تحقیق و پژوهش هستند.
معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: با مدرک گرایی مخالفیم اما وقتی این امر در حوزه متداول است از مدیریت حوزه‌های علمیه تقاضا داریم که در بحث مدرک به طلاب سطح سه و چهار این مرکز همکاری لازم را داشته باشند./927/پ202/ی
ارسال نظرات