۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۹۲۳
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

حوزه علمیه ظرفیت مناسبی در تولید و ترویج علوم انسانی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان گفت: حوزه های علمیه به واسطه پیشینه قوی و تربیت متخصص در این رشته ها به یقین بهتر از سایر مراکز علمی می توانند در تربیت دانش پژوهان رشته های علوم انسانی موفق باشند و حوزه و دانشگاه در مسائل مختلف به ویژه در زمینه علوم انسانی باید بیش از پیش با هم همفکری کنند.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، امروز در جلسه شورای هماهنگی حوزه و گروه‌های علوم انسانی و هنر دانشگاه‌ها با مراکز فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، صنعتی، ورزشی و اقتصادی اصفهان که برخی از روسا و استادن برجسته حوزه و دانشگاه‌های استان در آن حضور داشتند، گفت: بسیاری از علوم انسانی که مهد آن حوزه‌های علمیه است باید به این مراکز واگذار شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: حوزه‌های علمیه به واسطه پیشینه قوی و تربیت متخصص در این رشته‌ها به یقین بهتر از سایر مراکز علمی می‌توانند در تربیت دانش پژوهان این رشته‌ها موفق باشند و حوزه و دانشگاه در مسائل مختلف به ویژه در زمینه علوم انسانی باید بیش از پیش با هم همفکری کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان گفت: باید کارگروهی متشکل از حوزه و دانشگاه تشکیل شود و مسائل علوم انسانی و سبک زندگی را دنبال کند و اصفهان به یقین می‌تواند برای کل کشور راهگشا باشد.

وی گفت: در زمان دفاع مقدس، اصفهان حدود سه هزار طلبه و روحانی داشت که این رقم اکنون به بیش از هشت هزار نفر رسیده است و با احتساب طلاب خواهر و طلاب اصفهانی که در بیرون اصفهان مشغول به تحصیل هستند این رقم بالغ بر ۲۳ هزار نفر است.

قابل ذکر است، در این جلسه روسا و استادان حوزه و دانشگاه‌ها با تأکید بر تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه درباره راهکارهای ارتباط بیشتر و کاربردی حوزه و دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های طرفین مطالب خود را بیان و فعالیت‌هایی که می‌تواند در این خصوص مورد استفاده قرار گیرد را ارائه دادند‌./939/پ202/س

ارسال نظرات