۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۸۵۱۷۴

نگرانی ترکیه از گروه های افراطی

خبرگزاری رسا ـ چندی پیش رسانه ها از تصرف روستاهای مختلف واقع در نزدیکی با مرز ترکیه توسط شبه نظامیان "دولت اسلامی عراق و سوریه" یکی از گروه های مرتبط با القاعده خبر دادند.
نگراني ترکيه از گروه هاي افراطي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: ترکیه از افزایش تعداد افراط گرایان درگیر در عملیات نظامی در سوریه و متمرکز شدن آنها در مرز سوریه و ترکیه نگران است.
به گزارش این خبرگزاری؛ عبدالله گل در شهر نیویورک هنگام سفر خود برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ترکیه قادر نیست مرز را به طور کامل مسدود و از نفوذ گروه های افراطی در این کشور علی رغم همه تلاش ها جلوگیری کند.
چندی پیش رسانه ها از تصرف روستاهای مختلف واقع در نزدیکی با مرز ترکیه توسط شبه نظامیان "دولت اسلامی عراق و سوریه" یکی از گروه های مرتبط با القاعده خبر دادند.

ظاهرا مقامات ترکیه پس از مدت ها حمایت از گروه های تروریستی در سوریه به این نتیجه رسیده اند که نه تنها این گروه ها به پیروزی نزدیک نیستند بلکه با شکست قریب الوقوع این گروه ها، موقعیت منطقه ای این کشور به شدت آسیب خواهد دید. اکنون مقامات ترکیه با چرخشی نرم سعی دارند تصمیمات گذشته خود را به نحوی تصحیح کرده و از آسیب احتمالی توسط این گروه ها جلوگیری کنند./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات