۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۸۰۵۰
آیت الله علم الهدی:

از نزدیکان و وابستگان امام انتظار داریم اجازه سوء استفاده به دشمن ندهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد، ساختارشکنی را بلای خانمان سوز امت اسلام و تنها راه براندازی یک نظام دینی عنوان و تأکید کرد: نسبت های غیرواقع اخیر به امام، حرکت خائنانه دشمنان نظام در جهت ساختارشکنی است؛ وابستگان یا نزدیکان ایشان نگذارند عده ای مزدور به نام آنان، مطالب غیر واقع را به امام راحل(ره) نسبت دهند.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: غدیر در حقیقت یک واقعه تاریخی صرف نیست؛ آنچه از آیات قرآن استفاده می شود این است که غدیر یک ساختار سازی است.

 

وی با اشاره به آیه سوم سوره مائده، غدیر را ساختارسازی نظام و قدرت در امت اسلام معرفی و اظهار کرد: در این آیه شریفه چند ویژگی از جمله اکمال دین، اتمام نعمت و یأس کفار از دین اسلام برای روز غدیر بیان شده است که مورد سوم بیش از همه، واقعه غدیر را به عنوان یک ساختارسازی معرفی می کند. اما اکنون این سوال مطرح می شود که یأس کفار به چه معناست؟ چون پس از غدیر و تاکنون نیز کفار این همه به دین ضربه زده اند.

 

آمیختگی رهبری مکتبی و سیاسی در مدیریت امت اسلام، مانع نفوذ کفار است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در صدر اسلام، همه گردن کشان عرب و رؤسای قبایل و قدرت مدارانی که دین را باور نکرده و به ظاهر اسلام آورده بودند امید داشتند روزی پیامبر(ص) از دنیا بروند تا این ها بتوانند دوباره در مدیریت جامعه سهم داشته باشند لذا قرآن کریم در آیه فوق می فرماید وقتی زمامداری و مدیریت امت اسلام بر اساس تداوم وحی و آمیختگی رهبری مکتبی با رهبری سیاسی باشد، دیگر کفار در نظام دین، در رأس قدرت قرار نمی گیرند.

 

وی افزود: اگر نظام، دموکراسی محض و رأی مردم به تنهایی باشد، می توانند در این سیستم نفوذ کنند اما اگر در رأس مدیریت جامعه، حجت خدا و جریان وحی باشد جریان های کفر نمی توانند برای شما امام آسمانی بسازند؛ ممکن است خلیفه، رییس جمهور و وزیر نفوذی بسازد اما هرگز نمی تواند امام و ولی فقیه نفوذی بسازد.

 

ساختارشکنی؛ بلای خانمان سوز امت اسلام

امام جمعه مشهد با تأکید بر این که آنچه پس از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد، نه فقط غصب حق امیرمؤمنان علی(ع) بلکه ارتجاع و ساختارشکنی بود، افزود: امت اسلام، تنها 70 روز پس از واقعه غدیر، ساختارسازی پیامبر(ص) در غدیر را زیر پا نهاد در حالی که پیامبر(ص)، ساختاری قوی تر و مستحکم تر از غدیر را که به خدا منسوب باشد در امت اسلام تثبیت نکرده بودند، با این وجود این ساختار را شکستند و به همین دلیل همه شاکله امت همانطور که پیامبر اسلام(ص) پیش بینی کرده بودند، بهم ریخت و جریان براندازی به جایی رسید که می خواستند نماز را هم براندازی کنند.

 

وی با بیان این که غدیر یک عبرت است نه تجربه، ابراز کرد: ساختارشکنی، بلای خانمان سوزی برای امت اسلام است و هیچ چیز جز ساختارشکنی نمی تواند دین و نظام دینی را براندازی کند. با این حال متأسفانه در انقلاب خود اخیرا دچار همین مشکل شده ایم؛ توطئه ای که اخیرا جریان های لائیک و وابسته به قدرت های استکباری و احزاب فرصت طلب غیر ارزشی با هماهنگی هم می خواهند در نظام ما اجرا کنند، ساختارشکنی است.

 

نسبت های غیر واقع اخیر به امام، حرکت خائنانه دشمنان نظام در جهت ساختارشکنی است

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: این که به برخی نزدیکان یا وابستگان امام، نسبت های ناجور می دهند و به عنوان خاطره یک روز شایع می کنند که امام با حذف شعار «مرگ بر امریکا» موافق بودند و یک روز هم مسائل مبتذلی از ایشان در اهانت به شهدا و ارزش های دین را نقل می کنند، حرکت خائنانه دشمنان نظام در جهت ساختارشکنی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از کسانی که به امام وابسته یا از نزدیکان ایشان بوده اند انتظار داریم نگذارند عده ای مزدور به نام آنان، مطالب غیر واقع را به امام راحل(ره) نسبت دهند.

 

وی با بیان این که تنها دلیل ایستادگی مردم به پای نظام، دینی بودن و دفاع از ارزش هایی چون حجاب و عفاف، استکبارستیزی و حمایت مستضعفان است، افزود: این نظام چون نظام متکی به مردم است دشمن قدرت سرنگون سازی آن را ندارد لذا تلاش می کند از طریق تضعیف ارزش ها، ساختارشکنی کند زیرا در این صورت وابستگی دینی مردم از نظام قطع و نظام قابل براندازی خواهد بود.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به دامن زدن برخی روزنامه های زنجیره ای به دروغ پردازی های اخیر، از خانواده های غیرتمند شهدا برای موضع گیری در برابر این اقدامات قدرددانی و تأکید کرد: وقتی ورق پاره روزنامه ای یک ضدارزش را به امام نسبت می دهد و ترویج می کند شما مردم باید به میدان بیایید و مقابله کنید.

 

در این هنگام حاضران با شعارهای کوبنده «هیهات من الذلة» و «مرگ بر منافق» حمایت خود را از سخنان امام جمعه اعلام کردند./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات