۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۸۸۶۴۴

اجلاس هم اندیشی اساتید و مدیران جامعة المصطفی مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نقش و اهمیت اساتید در پیشبرد اهداف جامعة المصطفی(ص)، تولید علم روز، در نظر گرفتن گرایشات و ویژگی های مختلف طلاب غیر ایرانی و تأکید بر کرسی های آزاد اندیشی از جمله نکاتی بود که در اجلاس هم اندیشی اساتید جامعة المصطفی(ص) مطرح شد.
طلاب غير ايراني جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسن علی اخلاقی، معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه واحد مشهد شب گذشته 9 آبان در اجلاس هم اندیشی اساتید و مدیران جامعة المصطفی العالمیه مشهد اظهار کرد: برای موفقیت در تربیت طلاب باید بدانیم چه نوع طلبه ای را باید تربیت کنیم درغیر اینصورت تلاش های ما نتیجه نخواهند داد.

وی ادامه داد: طلبه هایی که امروز در جامعة المصطفی(ص) حضور دارند را باید جدای از سایر طلبه هایی که در ایران تربیت می شوند دانست، آن ها طلبه هایی با ملیّت های مختلف و نیازهایی متفاوت هستند، طلبه هایی که برخی از آن ها توانایی اداره یک روستا در ایران را ندارند اما در کشور خودشان امام جمعه یک شهر هستند.

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که فعالیت ما دست اندرکاران جامعة المصطفی مانند فعالیت تدارکاتی های پشت جبهه است، عنوان کرد: خط مقدم این جبهه اساتید هستند که می توانند با دغدغه و آمادگی خود و ایجاد انگیزه، طلبه ها را به سلاح هایی مجهز کنند که بتواند پاسخگوی نیازهای دنیا باشند.

 معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه با انتقاد از این موضوع که پژوهش در پایان نامه ها کمترین نقش را دارند، گفت: در دنیای امروز تدریس و حتی تبلیغ بدون پژوهش، اندیشه، تحقیق و پشتوانه فکری موفق نخواهد بود و حتی بر روی یک نوجوان هم تأثیر نخواهد گذاشت از این رو اساتید در جهت ایجاد انگیزه در طلبه های برای تحقیق و پژوهش و استفاده از ابزارها و امکانات موجود تلاش کنند.

در ادامه اساتید و مدیران جامعة المصطفی(ص) مشهد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند؛ از جمله نکاتی که در این نشست توسط اساتید مطرح شد می توان به تقویت کرسی های آزاد اندیشی و حلقه های معرفت، تقویت نیروی اخلاقی و معنوی طلاب با استفاده از الگو قرار دادن سیره زندگی علمای ربانی، افزایش مباحثه، مطالعاتی کردن برخی از دروس، افزایش نظم، خروج از کتاب محوری و استفاده از کلاس های کارگاهی و مد نظر قرار دادن گسترۀ جغرافیایی جهانی به ویژه ویژگی های کشور طلاب اشاره کرد./934/پ202/ع

 

ارسال نظرات