۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۸۸۹۲۶
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به افشاگری‌های اسنودن:

رسوایی اخیر آمریکا مهر تأیید دیگری بر حقانیت ایران در تسخیرلانه جاسوسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اسنادی که اسنودن از جاسوسی آمریکا در بسیاری از کشورهای مؤثر دنیا افشا کرد، گفت: امروز همه دولت‌ها فهمیدند که تسخیر لانه جاسوسی در اوائل انقلاب کار به جایی بود.
امام جمعه مشهد اردهال حجت الاسلام سليماني استاد حوزه علميه قم

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که امروز کوس رسوایی دولت آمریکا برای دوستانش نیز به صدا درآمده است، اظهار داشت: شیطان بودن این شیطان بزرگ برای همه آشکار شد و مشخص شد که سفارت خانه های آن در اصل لانه جاسوسی است.

امام جمعه مشهد اردهال افزود: با این اطلاعاتی که اسنودن برملاکرد، می بینیم که در بیشتر کشورهای مؤثر در سیاست‌های دنیا جاسوسی شده، مکالماتشان شنود می شده و به آنها خیانت شده است.

شعار مرگ بر آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم بر اساس فرمایش امام(ره) گفت: بزرگداشت روز 13 آبان و شعار«مرگ بر آمریکا» بعد از این نیز با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت، همان گونه که در این 35 سال ادامه داشته است.

حجت الاسلام سلیمانی در تبیین دلیل استمرار حرکت‌های ضد استکباری ملت ایران، ابراز داشت: اینها به خاطر خوی استکباری آمریکا و ایادی آن است و تا این خوی استکباری باشد این روند ادامه دارد؛ ما از این موضع نمی توانیم عقب نشینی کنیم چرا که چنین حرکتی ذلیلانه است و دین به ما اجازه نمی دهد موضع ذلیلانه به خود بگیریم.

وی با توجه به شور و حال مضاعف در راهپیمایی 13 آبان امسال، گفت: به لحاظ موقعیت خاصی که ایران در مذاکرات دارد می طلبید که مراسم امسال را بهتر، پررنگ‌تر و پرقدرت‌تر از سال‌های گذشته پاس بدرایم.

عده کمی که از ارتباط با آمریکا ذوق زده شده اند صدای ملت نیستند

امام جمعه مشهد اردهال بیان داشت: برگزاری باشکوه مراسم روز 13 آبان نشان داد یک عده قلیلی که در جامعه نسبت به برقراری ارتباط با آمریکا ذوق زده هستند، صدای ملت ایران نیستند؛ صدای ملت ما همان فریادهایی است که برآمده از خشم و نفرت است؛ شعار«مرگ بر آمریکا» که از حلقوم دانش آموزان ایرانی طنین انداز می شود پاسخی به جنایات و ناجوانمردی های آمریکا در سال گذشته است.  

حجت الاسلام سلیمانی در تشریح پیام‌های 13 آبان، گفت: دشمنان ما با این حرکت‌ها باید به این باور برسند که تحریم ها کمترین اثری در اراده ملت ما نداشته و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند دست از حقوق خود بکشند و زیر بار ذلت نخواهند رفت؛ شعار«مرگ بر آمریکا» نشان می دهد ما قدمی عقب ننشسته ایم و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به لبخندهای آنان اعتماد نداریم.

وی خاطرنشان کرد: 13 آبان این پیام را به اوباما و هم پیمانانش می فرستد که این ملت خون‌های زیادی را که داده‌اند از یاد نمی برند؛ دانشمندان هسته‌ای که به چنگال جنایت آمریکا و اسرائیل شهید شدند فراموش نخواهند شد حتی در شرایطی که پای میز مذاکره هستیم.

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم قرار داشتن در شرایط مذاکره با آمریکا و 1+5 را برهه‌ای حیاتی برای ملت ایران توصیف کرد و گفت: موفقیت در این عرصه می تواند استمرار عزت، مقاومت و پیروزی را برای ما به ارمغان بیاورد.

دولت با قوت و به دور از حالت پیش بازندگی بر سر میز مذاکره حاضر شود

امام جمعه مشهد اردهال ادامه داد: برای این که بتوانیم یکی از 2 حالت مطلوب را شکل دهیم باید تیم مذاکره کننده با قوت و با دست پر حاضر شوند و با حالت پیش بازندگی سر میز مذاکره نروند؛ دولت باید تصویری از قدرت حمایت ملی ما را در ذهن داشته باشند و 13 آبان توانست این مسأله را به رخ جهانیان و طرف مذاکره کننده بکشد.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که ملت ما غیر از منطق و استدلال و رعایت حق زبان دیگری را بر نمی تابد، گفت: ما به دنیا نشان دادیم که اگر منطق و استدلال باشد ما می پذیریم چراکه خود نیز منطقی هستیم، اما غیر از این اگر باشد با همان زبانی که در 13 آبان فریاد زدیم با آنها سخن خواهیم گفت.

وی 13 آبان را نماد استکبار ستیزی و زنده کردن یاد و خاطره حماسه دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانست و یادآور شد: آنها توانستند به تبعیت از امام(ره) مقتدرانه، این لانه فسادی که با نام سفارت خانه کار می کرد را شناسایی کنند و مصلحت دیدند برای دفع ضرر، جنایات و آتش افروزی‌هایی که برای انقلاب نوپای مردم ایجاد می کرد آن را به نفع ملت اشغال کنند.

آمریکا از زمان کشف این قاره تاکنون سیلی محکم تر از تسخیر لانه جاسوسی نخوره است

عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: آمریکایی‌ها بهترین جا برای رصد انقلاب و شخصیت‌های آن را سفارت خود دانستند تا با این کار بتوانند برای شکست زودهنگام انقلاب و نابودی آن برنامه ریزی و طراحی کنند اما دانشجویان خط امام(ره) با بستن لانه جاسوسی به این رؤیا خاتمه دادند؛ از زمان کشف قاره آمریکا تا کنون چنین سیلی محکمی نخورده اند.

امام جمعه مشهد اردهال در تشریح عظمت روز 13 آبان، گفت: اگر این نقشه آمریکایی‌ها محقق می شد اثری از انقلاب باقی نمی ماند و امروز دیگر این نظام مقدس با این همه افتخارات را نداشتیم؛ در شرایط کنونی اهمیت و ضرورت بسته شدن سفارت آمریکا بیشتر احساس می شود.

حجت الاسلام سلیمانی بخش عظیمی از دستاورد 13 آبان را قطع شدن دست استکبار از ایران دانست و ابراز داشت: اگر این اتفاق نمی افتاد آنها می توانستند با پوشش قانونی و به صورت مخفی خیانت‌های بیشتری را مرتکب شوند و انقلاب را به نابودی بکشانند.

وی نظام اسلامی را مبتنی بر اندیشه‌های قرآنی و دینی دانست و گفت: امام(ره) این نظام را بر مبنای حاکمیت خداوند، دین و با دکترین ولایت فقیه بنیان کرد و این با اهداف استکبار همخوانی ندارد به همین دلیل آنها انقلاب ما را منافی منافع خود می دانند./928/ت301/ج

 

ارسال نظرات