۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۳۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

مشکلات کشور از طریق منش و کردار امام حسین قابل حل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از حضرت سیدالشهدا(ع) مبنی بر این‌که خداوند مرا در همه امور تا قیامت سرمشق قرار داده است، گفت: اگر کسی فکر کند با امام حسین(ع) مشکلات حل نمی‌شود، بداند که با هیچکس دیگری قابل حل نیست.
مشکلات کشور از طریق منش و کردار امام حسین قابل حل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان صبح امروز جمعه هفدهم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه هدایت تهران با تأکید بر این‌که همه مشکلات این کشور از طریق منش، رفتار و کردار امام حسین(ع) قابل حل است، گفت: اگر کسی فکر کند با امام حسین(ع) مشکلات حل نمی‌شود، بداند که با هیچکس دیگری قابل حل نیست.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت سیدالشهدا(ع) مبنی بر این‌که خداوند مرا در همه امور تا قیامت سرمشق قرار داده است، ابراز داشت: امام حسین(ع) نقطه جذب تمام خوبان روزگارش بود و حاضر نبود یک غلام سیاه را از خود طرد کند، به نظر اهل تحقیق،‌ امام حسین رحمت واسعه پروردگار است.

این استاد اخلاق بیان داشت: امام عصر(عج) روز سوم شعبان، در نامه‌ای که محدث قمی همه آن را نقل کرده، فرمودند امروز روز ولادت مولای ما حضرت اباعبدالله(ع)‌ است؛ یعنی امام زمان(عج) در این حریم خود را عبد و امام حسین(ع) را مولای خود اعلام می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که عشق و معرفت امام حسین(ع) به خدا، امامتی و ولایت اللهی بود و در روزگار خود امامِ عشقِ عاشقان و امامِ معرفتِ معرفت داران بود، اظهار داشت: تمام عشق و معرفت 72 نفر یاران حضرت سیدالشهدا(ع)، شعاع عشق و معرفت ایشان بود و می‌دانستند اگر این عشق و معرفت پخته شود، درِ باطن و چشم دل برای مشاهده حق و قیامت باز ‌کند، کمترین مانعی در مسیر وصال نمی‌تواند ورود پیدا کند که جلوی سالک را بگیرد.

این واعظ برجسته در بیان روایتی در جلد چهارم از کتاب وسائل الشیعه، ابراز داشت: ابو بصیر، انسان مؤمن، باتقوا و راوی شناخته شده می‌گوید من به درخواست یک خانم قرار شد به او قرآن تعلیم دهم؛ پس از پایان جلسه نخست، خدمت امام محمد باقر(ع) رسیدم، ایشان نگاه تندی به من کردند و فرمودند آن یک ذره شوخی که با آن زن کردی چه بود؟ ابوبصیر می‌گوید ابایم را روی سرم انداختم، صورتم را پوشاندم و سرم را پایین انداختم، سپس وقتی ایشان کمی آرام شدند، فرمودند تا زنده هستی، نمی‌خواهم به یک زن قرآن تعلیم بدهی.

وی اظهار داشت: کتاب وسائل الشیعه اثر شیخ حر عاملی به‌همت آیت‌الله العظمی بروجردی از بیست جلد، به چهل جلد قطور تیدبل شد و به چاپ جدید رسید.

استاد حوزه علمیه امام حسین(ع)‌ با بیان این‌که در روز عاشورا فرمودند شما به‌دلیل دچار شدن به مال حرام و زن بارگی قاتل من می‌شوید، ابراز داشت: راه امام حسین(ع) از مو باریک‌تر است و اگر از این راه رد بشویم، در قیامت می‌توانیم از صراط عبور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بر ضرورت مبارزه با بی‌حجابی تأکید کرد و گفت: مردم و حکومتی‌ها، آیا وضعیت حجاب در خیابان‌ها، پارک‌ها و مراکز علمی را می‌بینید یا نه؟ بی‌حجاب‌ها و مردان‌شان آماده قطع کردن رشته بین این ملت و اباعبدالله الحسین(ع) هستند./956/پ202/ع

ارسال نظرات