۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۵۶۸

محدودیت‌های ترافیکی قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم در نشست خبری به تشریح محدودیت‌های ترافیکی استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت.
اجتماع بسيجيان و هيات هاي مذهبي در تاسوعاي حسيني - تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ سید کرم‌الله حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تشریح محدودیت‌های ترافیکی استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،‌ گفت: محدودیت‌های ترافیکی استان دو نوع ثابت و مقطعی خواهد بود  که از شب تاسوعا آغاز شده و تا ساعت 24 روز عاشورا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته محدودیت‌های ترافیکی شهر مقدس قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به سال‌های گذشته گسترده‌تر خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به این‌که مسیر هیأت‌های مذهبی شهر قم به صورت شماره‌ای تقسیم می‌شود، اظهار داشت: مسیر شماره یک مربوط به بخش یک قم است که مسیر آن شامل خیابان آذر، تقاطع عمار یاسر، سه راه و چهارراه بازار و میدان آستانه خواهد بود که از در شماره سه وارد صحن امام رضا(ع) می‌شوند و از در شماره پنج نیز خارج می‌شوند.

وی افزود: مسیر شماره دو نیز مربوط به هیئات مذهبی بخش دو قم است، این مسیر نیز شامل میدان مطهری، پل معصومیه(س) و میدان بزرگ امام خمینی(ره) از در شماره 22 مسجد اعظم وارد حرم مطهر شده و از در شماره بیست نیز خارج می‌شوند.

حسینی درباره محدودیت‌های ثابت ترافیکی شهر قم نیز بیان داشت: مسیرهای میدان مطهری به سمت چهار راه بازار، از تقاطع عمار یاسر، انقلاب به سمت سه راه بازار و خیابان ارم، از تقاطع حجتیه به سمت حرم و از بلوار منتظری به سمت پل شهید مصطفی خمینی و راست‌گرد خیابان اراک شامل این محدودیت‌ها ترافیکی می‌شود.

وی تصریح کرد: در محدودیت ترافیکی ثابت از ورود هرگونه خودرو و موتورسیکلت جلوگیری شده و با ابزارهای مستحکم‌تری مسیرهای تعیین شده بسته می‌شوند تا شاهد نظم و کنترل ترافیکی بهتری باشیم.

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قم مسیرها دوربرگردان مقابل پل حجتیه (مسیر جایگزین، 20 متری طباطبایی)، از تقاطع چهارراه غفاری به سمت میدان مطهری و چهار راه خورشید (مسیر جایگزین، خیابان ایستگاه) و دوربرگردان پل شهید رجایی به سمت میدان مطهری (مسیر جایگزین، خیابان کیوانفر) را از محدودیت‌های ترافیکی متغیر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برشمرد.

وی در پایان بیان کرد: مسیر تقاطع عمار یاسر و آذر (مسیر جایگزین، زیر گذر عمار یاسر)، خیابان 19 دی روبروی کوچه مخابرات (مسیر جایگزین، خیابان ساحلی)، بیست متری زاد نرسیده به تونل خیابان امامزاده ابراهیم (مسیر جایگزین، میدان توحید)، تقاطع ناشران، تقاطع شهدا به سمت میدان جانبازان و دوربرگردان بلوار منتظری به سمت تقاطع حجتیه از دیگر مسیرهایی است که محدودیت‌های متغیر ترافیکی اعمال می‌شود./993/پ202/ی

ارسال نظرات