۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۶۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

بی‌تقوایی ساختمان انسانیت را متلاشی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه نقش تقوا در زندگی انسان را مورد بررسی قرارداد و در تبیین دلیل اصرار خداوند بر تقوا، با اشاره به این‌که آنچه خداوند برای انسان نمی‌پسندد و نهی تحریمی نسبت به آن دارد، متلاشی کننده ساختمان انسانیت است، گفت: اگر انسان روحیه تقوا نداشته باشد، از چارچون انسانیت به‌تدریج خارج و به یک منبع مضر و خسارت بار دو پا تبدیل می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان عصر سه شنبه بیستم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی با اشاره به این‌که از صریح قرآن استفاده می‌شود که خداوند بیشترین بها را به اهل تقوا داده است، گفت: ارزشی که خداوند برای خود تقوا و اهل آن قائل شده، برای هیچ خصلت و صاحبان آن قائل نشده است.

وی با بیان این‌که تقوا حقیقتی است که در همه کتاب‌های آسمانی و از زبان انبیای الهی(ع) مطرح و ائمه طاهرین(ع) هم درباره آن مطالب بسیار مهمی را ارائه کرده‌اند، افزود: تقوا یعنی انسان خود را از آنچه که خدا بر او نمی‌پسندد، حفظ کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در تبیین دلیل اصرار خداوند بر تقوا، با اشاره به این‌که آنچه خداوند برای انسان نمی‌پسندد و نهی تحریمی نسبت به آن دارد، متلاشی کننده ساختمان انسانیت است، اظهار داشت: اگر انسان یک روحیه تقوا نداشته باشد، از چارچون انسانی به‌تدریج خارج و به یک منبع مضر و خسارت بار تبدیل دوپا می‌شود.

این واعظ برجسته اظهار داشت: در آرشیو وزارت امور خارجه انگلیس نامه‌ای است که من آن را در کتابی دیده‌ام، در این نامه سران انگلیس بر این اعتقاد بودند که اگر آن روز با دخالت عوامل داخلی رشوه بگیر، امیرکبیر را نکشته بودیم، امروز ایران در علم، صنعت و مسائل مربوط به تمدن یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان بود.

وی امیر کبیر را انسان بسیار متدین و مأنوس با زیارت عاشورا دانست و گفت: برای کشتن امیر کبیر نیاز به امضای ناصرالدین شاه داشتند که با ترتیب دادن مراسمی و مست کردن او این امضا را گرفتند و درنتیجه یک بی‌تقوایی ناصرالدین شاه در شرب خمر، سبب شد با کشتن امیرکبیر کشور پنجاه سال عقب بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این‌که پس از امیرکبیر بود که مملکت حراج شد و هفتاد و سه امتیاز به بلژیک، انگلیس و روسیه داده شد، بیان داشت: تنها چیزی که باقی می‌ماند، مقداری دین بود که آن را هم رضاخان آمد معامله کند که نشد.

این واعظ برجسته با بیان این‌که من برای حل اختلافات خانوادگی از تقوا استفاده می‌کنم، افزود: به زن و شوهری که با هم مشکل پیدا کرده‌اند، می‌گویم دلیلی که شما می‌گویید، نه قرآن قبول دارد و نه روایات بلکه حرف مفت است؛ ظلم‌های عجیبی در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد که عوامل واهی و بیهوده دارد.

وی با اشاره به این‌که اگر تقوا باشد، شاه بی‌سوادی که پدرانش در شمال خرچران بودند، حجاب را برنمی‌دارد، حوزه‌های علمیه و هفت سال گریه بر امام حسین(ع) را تعطیل نمی‌کند، ادامه داد: اگر تقوا باشد، دامنی لکه دار نمی‌شود؛ بی‌تقوایی آتش دوزخ است که در دنیا افتاده و می‌سوزاند و نابود می‌کند./956/پ202/ع

 

ارسال نظرات