۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۷۳۷
همزمان با سراسر کشور:

نماز ظهر عاشورا در لرستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در شهرها و روستاهای لرستان و در تمامی مکان‌هایی که مراسم عزای عاشورا برپا بوده مردم با شنیدن صدای اذان ظهر، عزداری‌ها را موقتا قطع کرده و نماز ظهر عاشورا را به جماعت برگزار کردند.
اقامه نماز ظهر عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با حضور گسترده عزاداران حسینی، دسته ها و هیأت  های مذهبی به یاد آخرین نماز سید سالارشهیدان در مصلی خرم آباد گرد هم جمع شدند و نماز ظهر عاشورا را بر پا کردند.

 نماز ظهر عاشورا نمادی از پیروی از مکتب عاشورایی است و فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) درحادثه کربلا اقامه نماز اول وقت بود.

 مردم همیشه در صحنه خرم آباد با شرکت در این نماز باشکوه و معنوی، عبودیت، خلوص و خضوع در برابر خالق هستی را به نمایش گذاشته و ارادت قلبی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به جهانیان اثبات کردند.

بعد از اقامه نماز جماعت، عاشقان و عزاداران اباعبدالله(ع)  به سوگواری پرداخته و غم عاشورای حسینی را به امام زمان(عج) تسلیت و تعزیت گفتند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته هیأت های مذهبی و مردم عزادار لرستانی شور و شعور حسینی را توامان کرده و به تبعیت از امام و مقتدای خویش انجام فریضه الهی نماز را بر هر کاری مقدم  دانستند./9451/پ203/ع

 

ارسال نظرات