در همایش رسانه و حماسه مطرح شد؛
رسانهها شناخت دقیق از افق اقتصادی کشور به مسؤولان ارائه دهند
خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانهها باید با دیدبانی در اقتصاد کشور و ارائه نقاط ضعف و قوت در حوزه اقتصاد، شناخت دقیقی را از افق اقتصاد کشور به مسؤولان ارائه دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در دومین همایش رسانه و حماسه با اشاره به جایگاه و تاثیرگذاری رسانه ها در جامعه گفت: رسانه ها نقش اصلی و اساسی را در فرهنگ سازی برای تحقق شعار حماسه اقتصادی ایفا می کنند، چرا که می توانند با تبدیل نگاه منفعت طلبی افراد به سود اجتماعی زمینه را برای تحقق حماسه اقتصادی هموارتر کنند.
وی با بیان این که رسانه ها باید به نقش تأثیرگذاری خود توجه داشته باشند، گفت: رسانه ها باید با دیدبانی در اقتصاد کشور و ارائه نقاط ضعف و قوت در حوزه اقتصاد، شناخت دقیقی را از افق اقتصاد کشور به مسئولان ارائه دهند.
حجت الاسلام کریمی پرهیز از شعارزدگی و سیاست زدگی در اقتصاد، پرهیز از ادبیات پرخاش، ارائه اطلاعات دقیق و تلاش برای جذب مشارکتهای مردمی را از عوامل مهم در حرکت مطبوعات در مسیر حماسه اقتصادی برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: حرکتهای جهادی؛ سازمانی، دولتی و منحصر به یک گروه خاص نیست بلکه حرکتی ملی است که تمام جامعه را درگیر می کند بنابراین اصحاب رسانه با توجه به در اختیار داشتن تاثیرگذارترین ابزار به شکل ارزنده ای نقش خود را در تحقق«حماسه اقتصادی» ایفا کنند.
یادآور می شود، همایش یکروزه رسانه و حماسه صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران، مسؤولان خبرگزاریها، مطبوعات محلی و روزنامههای استان آذربایجان غربی، اساتید ارتباطات و روزنامهنگاری و مسؤولان استانی برگزار شد.
دومین همایش رسانه و حماسه به منظور پرداختن به نقش مطبوعات و رسانهها در تحقق حماسه اقتصادی در ارومیه برگزار شد.
در این همایش امید مسعودی، از اساتید علوم ارتباطات در تبیین اهمیت کار رسانهای در تحقق شعار حماسه اقتصادی به سخنرانی پرداخت.
نخستین همایش رسانه و حماسه خرداد ماه امسال نیز با موضوع«نقش رسانه ها در تحقق حماسه سیاسی» برگزار شده است./936/پ202/س
ارسال نظرات