۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۹۰۵۷۵
معاون بین‌الملل جامعه المصطفی خبر داد؛

تحصیل 30 هزار طلبه در جامعه المصطفی العالمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: 30 هزار طلبه از 130 کشور جهان در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل هستند.
حکيم الهي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی معاون بین‌الملل جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با بیان این که مدارک جامعه المصطفی در تمام کشورهای جهان مورد تایید است، گفت: کسانی که مدارک سطح بالای جامعه المصطفی را دریافت کرده می‌توانند در دانشگاه‌ها به عنوان مدرس مشغول به تدریس شوند.
وی با اشاره به ابعاد بین المللی جامعه المصطفی، ابراز کرد: این مرکز در برخی مجامع علمی همچون اتحادیه بین‌المللی اساتید جهان و اتحادیه دانشگاه‌های مسلمان عضو است.
حجت‌الاسلام حکیم الهی طلاب مشغول به تحصیل جامعه المصطفی را 30 هزار طلبه از 130 کشور جهان خواند و اظهار کرد: افزون بر قم در شهرهای مشهد، گرگان، اصفهان و تهران نیز شعبه‌های جامعه المصطفی دایر است.
 معاون بین‌الملل جامعه المصطفی با بیان این‌که نمایندگی‌های این مرکز در 60 کشور جهان دایر است، افزود: 90 کشور جهان تحت نظر جامعه المصطفی قرار دارند.
وی یکی از اهداف جامعه المصطفی را تعمیق اندیشه اسلامی ذکر کرد و گفت: پژوهشگاه المصطفی قم با توجه به این هدف تأسیس شده است و امروز در برخی از کشورهای دیگر نیز پژوهشگاه‌هایی در نظر گرفته شده که هزاران کتاب پژوهشی را منتشر کرده‌اند.
حجت‌الاسلام حکیم الهی با اشاره به شعار پوهشگاه که هر روز یک کتاب است، ابراز کرد: هدف از اقدامات المصطفی تبین و گسترش اندیشه‌های شیعی در جهان است.
معاون بین الملل جامعه المصطفی با بیان این‌که نظام آموزشی جامعه المصطفی بر اساس سیستم حوزه‌های علمیه شامل سطوح یک تا چهار بنا شده است، ابراز کرد: مدارک کارشناسی تا دکتری هم به دانش‌آموختگان اعطا می‌شود تا آنها در مجامع دانشگاهی هم بتوانند مشغول به کار شوند.
وی رشته‌های جدید در جامعه المصطفی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آشنایی طلاب با مبانی جدید علمی بر اساس پایه‌های دینی یکی از اهداف ایجاد این رشته‌ها است که در سطح چهار تدریس می‌شوند.
حجت‌الاسلام حکیم الهی در پایان از حضور 5 هزار خواهر طلبه در جامعه المصطفی ویژه خواهران خبر داد./927/پ202/ن
ارسال نظرات