۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۱۱۹۱

برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات در حوزه علمیه خواهران خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران خراسان جنوبی با بیان این که فراگیری دوره های آموزشی کمک های اولیه و امداد نجات برای همه افراد در جامعه ضرورت دارد، گفت: 100 نفر از طلاب خواهر حوزه علمیه خراسان جنوبی در دوره های آموزشی کمک های اولیه و امداد نجات هلال احمر حضور دارند.
طلاب خواهر

فاطمه صغری حجی پور، مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که کانون هلال احمر در تمامی مدارس علمیه خواهران در سطح استان فعال است،گفت: تاکنون بیش از 300نفراز طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران در کلاس های آموزشی این کانون دوره های آموزشی کمک های اولیه و امداد نجات را فرا گرفته اند.

وی با بیان این که خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که در کانون بحران به خصوص زلزله واقع شده است، گفت: فراگیری دوره های آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در استان برای هرکس واجب است زیرا خدواند نمی پسنددد انسان در مقابل حوادث و سختی ها از خود سستی و وحشت نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس خراسان جنوبی با بیان این که طلاب خواهر از نظر فرهنگ دینی در جامعه به عنوان الگو و نماینده  سایربانوان شناخته می شوند، گفت: حضور طلاب خواهر در کلاس های هلال احمر سبب جذب تعداد زیادی از بانوان و دختران برای فراگیری این دوره ها شده است.

حجی پور با بیان این که خواهران طلبه برای تبیلغ به نقاط محروم و دور دست استان هجرت می کنند، گفت: اگر طلاب بتوانند آموزش های امداد و نجات و کمک های اولیه را به خوبی فرا گیرند می توانند آن را با حضور در جلسات تبلیغ در نقاط دور دست به دیگر بانوان هم آموزش دهند.

وی با اشاره به اهمیت این دوره ها گفت: در حال حاضر 100 نفر از طلاب جدید حوزه علمیه خواهران مشغول فراگیری دوره های آموزشی کمک های اولیه در استان هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران نرجس بیرجند با اشاره به برگزاری مانورهای مختلف امداد و نجات در سطح استان، گفت: امسال طلاب خواهر حوزه های علمیه در کنار سایر اقشار حضور فعالی در مانورهای امداد و نجات  در سطح استان خواهند داشت.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای خواهران حوزه خبرداد، گفت: هدف حوزه علمیه خواهران از برگزاری این دوره ها آشنایی همه جانبه طلاب با ابعاد مختلف فضای مجازی و استفاده از این فضا برای تبلیغ بهتر امور دینی و انجام پژوهش های هدفمند درحوزه دین پژوهی است.

حجی پور با بیان این که در حال حاضر دوره های آموزشی صنایع دستی برای طلاب حوزه علمیه خواهران به صورت همزمان در حوزه در حال برگزاری است، یادآورشد: حوزه علمیه خواهران با برگزاری دوره های آموزشی، در زمینه های مختلف سعی دارد طلاب خواهر را به عنوان مربیان، مروجان دینی و مادارن آینده در همه ابعاد تقویت کند تا این مادران بتوانند نسلی منطبق بر الگوهای سبک زندگی اسلامی و ایرانی تربیت کنند./968/پ202/س

ارسال نظرات