۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۹۱۱۹۹
وزیر اطلاعات:

علما و روحانیت پرچم فضیلت را برای ملت ایران بر افراشتند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با بیان این که شخصیت های بزرگی همچون شیخ فضل الله نوری، آیت الله طباطبایی، آیت الله بهبهانی و همچنین میرزا کوچک خان جنگلی راه عزت ملت ایران باز کردند، بیان داشت: علما در تاریخ پرچم فضیلت را بر پا داشتند.
حجت الاسلام سيد محمود علوي، وزير اطلاعات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات ظهر امروز در یادواره شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی و 150 شهید طلبه و روحانی گیلان با اشاره به این که علما و روحانیت در تاریخ اسلام همواره در مسیر دفاع از اسلام ناب گام برداشتند، گفت: تلاش های ارزنده و ایثارگرانه روحانیت در تاریخ زمینه ای را برای تقویت جایگاه اسلام ناب فراهم کرد.

 

وی تلاش های روحانیت در تاریخ اسلام را ترویج فرهنگ حسینی و ادامه مسیر نهضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت این نهضت عظیم، اسلام در جهان عزت و عظمت دارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) به منظور احیای شریعت محمدی صورت گرفت، بیان داشت: سومین امام شیعیان با قیام خود اسلام ناب را احیاء کرد و زمینه گسترش آن در جهان را فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این که امام حسین (ع) به دنبال تشکیل حکومت صالح و سالم در جامعه بودند، گفت: سیدالشهدا (ع) با درک فرهنگ شهادت قیام کردند و حاضر بودند که جان خود را فدا کنند تا اسلام از بین نرود.

 

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که امام حسین(ع) زیر باز ظلم و ستم دشمنان نرفت و بر علیه آنها قیام کرد، بیان داشت: امام حسین(ع) با شهادت خود به اسلام عزت داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با الگو قرار دادن نهضت حسینی اسلام ناب را در قرن حاضر زنده کرد، بیان داشت: امام حسین(ع) نیز به منظور اجرای حدود الهی و نیز برقراری امنیت در جامعه قیام کرد.

 

حجت الاسلام والمسلین علوی با بیان این که علمای بزرگ اسلام همواره در جهت احیای اسلام ناب و ترویج و گسترش آن در جامعه گام برداشتند، خاطرنشان کرد: این تلاش ها امروز نیز در جامعه اسلامی ادامه دارد.

 

وزیر اطلاعات با بیان این که روحانیت پرچم ایثار و شهادت را در جامعه برافراشت، خاطرنشان کرد: روحانیت در دفاع از اسلام و آرمان ها و ارزش های دینی همواره پیشگام بوده است.

 

وی با بیان این که شخصیت های بزرگی همچون شیخ فضل الله نوری، آیت الله طباطبایی، آیت الله بهبهانی و همچنین میرزا کوچک خان جنگلی راه عزت ملت ایران باز کردند، بیان داشت: علما در تاریخ پرچم فضیلت را بر پا داشتند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که میرزا کوچک خان جنگلی در برابر بیگانگان با شجاعت ایستاد، تصریح کرد: این روحانی مبارزبا تأسی و الگوگیری از امام حسین(ع) با قیام خود عرصه را برای تاخت و تاز بیگانگان تنگ کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی به حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که روحانیت همگام با دیگر رزمندگان در جنگ تحمیلی حضوری اثرگذار داشت، ادامه داد: حضور روحانیت در دفاع مقدس معنویتی خاص به جبهه های جنگ بخشید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که روحانیت همواره پیشگام دفاع از ارزش های دینی بوده است، بیان داشت: حضور اثرگذار علما و روحانیت در عرصه های مختلف برای جامعه اسلامی بسیار ارزشمند بوده است و هیچ گاه  در برابر خطرها سکوت نکردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این که روحانیت همراه و همگام مردم در همه صحنه های انقلاب بوده است، تصریح کرد: علمای اسلام با تقویت کرامت اسلامی و فضیلت جهاد نقش بسیار ارزشمندی در احیای اسلام ناب ایفا کردند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این تلاش روحانیت در تاریخ برای تقویت جایگاه اسلام، مردم و رضای خدا بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره برای مردم و در کنار مردم در مسیر دین خدا حرکت کردند.

 

وزیر اطلاعات، اقتدار و عزت امروز نظام اسلامی را مدیون از خودگذشتگی های شهدا و ایثارگری های آنها دانست و تصریح کرد: تا زمانی این فرهنگ ارزشمند زنده باشد، دشمنان هیچ اقدامی نمی توانند انجام دهند./950/پ201/ج

ارسال نظرات