۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۹۳۱
امام جمعه اصفهان:

نقش مهم بانوان طلبه تأثیرگذاری تربیتی در خانواده‌ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار طلاب مدارس علمیه خواهر و برادر شهرستان چادگان، بر اهتمام ویژه طلاب نسبت به فراگیری معرفتی قرآن تأکید کرد.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان، در دیدار با طلاب مدارس علمیه خواهر و برادر شهرستان چادگان، بر اهتمام ویژه طلاب نسبت به فراگیری معرفتی قرآن تأکید کرد و گفت: حفظ قرآن کریم توسط طلاب علوم دینی باعث غنای علم و دانش آنها می شود و توشه دنیوی و آخرتی آنها را سنگین می کند.

وی نقش زنان را در تشکیل خانواده مطلوب تأثیرگذار دانست و گفت: اگر در یک شهر تعدادی از بانوان معارف دینی را آموخته باشند، می توانند افزون بر تربیت بهتر فرزندان، جامعه را متحول کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: طلاب نباید صرفاً برای کسب نمره به حفظ مطالب بپردازند، بلکه باید علم به دین، مقدمه عمل به دین باشد و عالم دین دیگران را نیز به دین دعوت کند.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت: در دعای افتتاح که از امام زمان(عج) نقل شده است، از خداوند می خواهیم تا در دولت کریمه ای که در آن مسلمانان عزیز و منافقان ذلیل اند، ما را از کسانی قرار دهد که هم در راه خدا حرکت می کنند و هم دیگران را به سوی خدا دعوت می کنند.

امام جمعه اصفهان در پایان به اهمیت کار طلبگی پرداخت و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند «اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر است از آنچه خورشید بر آن می‌تابد»./939/پ203/س

 

ارسال نظرات