۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۹۳۳۸۱
رهبر انقلاب در پیامی:

مرحوم پرورش سلامت و راحت خود را بر سرِ انجام وظیفه نهاد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تقدیر از زندگی انقلابی سید علی اکبر پرورش، درگذشت این یاور صدیق انقلاب را تسلیت گفتند.
رهبر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت آقای سیدعلی اکبر پرورش به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
با تاسف و تأثر، خبر درگذشت یاور صدیق انقلاب مرحوم آقای سیدعلی اکبر پرورش رحمت‌الله علیه را دریافت کردم؛ چهره‌ی محترم و اثرگذاری که بخش اعظم عمر با برکت خود را در خدمت اسلام و ارزشهای متعالی دین گذرانید،‌ و لهجه‌ی صادق و دل با اخلاص و خُلق نیک را به ترویج و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی گماشت؛ تلاشهای مبارزاتی در دوران طاغوت را به خدمات ارزنده و مسئولیتهای سنگین خود در قوه‌ی مجریه و قوه‌ی مقنّنه و شورای عالی دفاع در دوران جمهوری اسلامی پیوند داد و با همه‌ی توان به کشور و ملت خود خدمت کرد، ‌و سلامت و راحت خود را بر سرِ انجام وظیفه نهاد. بیماری رنجبار و طولانی او آخرین آزمایش دشواری بود که وی با صبر و متانت، آن را تحمل کرد و زندگی پاک و شرافتمندانه را به پایان برد. اینجانب در گذشت ایشان را به خانواده و بازماندگان محترم و به همه‌ی دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت میگویم و رحمت و رضوان الهی را برای وی مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
6 دی 1392

گفتنی است، سیدعلی اکبر پرورش، مفسر قرآن و از سخنوران برجسته بود که زندگی سیاسی و مبارزاتی او با آغاز نهضت امام خمینی (ره) در15 خرداد سال 42 شکل گرفت و درمبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش ارزنده و محوری برعهده داشت .  
 

عضویت درمجلس خبرگان قانون اساسی، 2دوره نامزدی ریاست جمهوری در دهه 60 ،وزیر آموزش وپرورش در دولت های شهید رجایی و حضرت آیت الله خامنه ای ،عضویت هیئت رئیسه حزب جمهوری اسلامی ،قائم مقامی حزب موتلفه اسلامی ،عضویت شورای عالی دفاع مقدس ،سه دوره نمایندگی مردم اصفهان و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دردوره های اول تا چهارم ازمسئولیت های سیاسی و اجرایی مرحوم پرورش بود . 


سیدعلی اکبر پرورش به علت بیماری امروز در سن 71 سالگی در اصفهان درگذشت.
/916/د102/ع

ارسال نظرات