۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۹۳۸۳۸

سخنان رهبر کره شمالی به مناسبت آغاز سال نو میلادی

خبرگزاری رسا ـ جَنگ سونگ تِک یکی از چهره‌های اصلی امور اقتصادی در کره شمالی بود و به طور مرتب مذاکرات با چین، نزدیک‌ترین متحد پیونگ یانگ، را به عهده داشت.
کيم جونگ اون رهبر کره شمالي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ بی بی سی فارسی در خبری گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همزمان با جشن‌های آغاز سال نو در این کشور، در پیامی از اعدام شوهر عمه خود دفاع کرد و مرگ او را تلاشی برای برچیدن "یک جرثومه نفاق" ارزیابی کرد.


او در پیام سال نو خود که از تلویزیون دولتی کره شمالی پخش می‌شد، اعدام "جَنگ سونگ تِک" را راه حلی برای ایجاد اتحاد و یکپارچگی بیشتر در این کشور برشمرد.


جَنگ سونگ تِک یکی از چهره‌های اصلی امور اقتصادی در کره شمالی بود و به طور مرتب مذاکرات با چین، نزدیک‌ترین متحد پیونگ یانگ، را به عهده داشت.


اعدام این شخصیت با نفوذ و عضو برجسته خانواده رهبر کره شمالی نگرانی‌ها در باره تشدید شکاف در میان حاکمان کره شمالی را افزایش داده است.


این نگرانی‌ها به ویژه در غرب، هنگامی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که اختلافات پیونگ یانگ با همسایه جنوبی خود و ژاپن (متحد اصلی آمریکا در منطقه) در کنار بحران برنامه‌های نظامی - هسته ای این کشور با جهان غرب قرار می‌گیرد.


به گفته بی بی سی؛ کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی، همچنین در گفته‌های خود شوهر عمه اش را متهم کرد که بنا داشته تا با جذب افراد و شخصیت‌ها در داخل حزب کارگرِ حاکم بر این کشور، برای خود پایگاه قدرت فراهم کند.


با این حال، برخی تحلیلگران می‌گویند حمایت فزاینده او از اصلاحات اقتصادی در کره شمالی، زمینه ساز سقوط او شده بود./1421/1409/ح

ارسال نظرات