۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۹۴۰۲۰

واکنش اردوغان به تحقیقات فساد مالی

خبرگزاری رسا ـ رجب طیب اردوغان، با اخراج یا انتقال 500 افسر پلیس، شدیدترین واکنش خود را به تحقیقات در مورد پرونده فساد مالی دولتمردان نشان داد.
اردوغان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، اردوغان با برکنار کردن یا منتقل کردن ده ها نفر از افسران پلیس از جمله آنهایی که در تحقیقات درباره فساد مالی در این کشور نقش داشتند به این تحقیقات واکنش نشان داد.

 

برکناری این افسران پلیس، ادامه واکنش دولت ترکیه به تحقیقات درباره فساد مالی گسترده در این کشور است که از 17 دسامبر (26 آذر) آغاز شده و این کشور را با بحرانی داخلی روبرو کرده است.

 

روزنامه زمان چاپ ترکیه نوشت: 15 افسر پلیس ازجمله رئیس بخش اطلاعات اداره پلیس ارزروم و رئیس بخش مقابله با قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته اداره پلیس مرسین برکنار شده اند.

 

این روزنامه نوشت: از 17 دسامبر تاکنون بیش از 500 نفر از افسران پلیس ترکیه از سمت هایشان برکنار شده اند.

 

پیش از این، اردوغان با صراحت، سفیر آمریکا در ترکیه را به دست داشتن در اقدامات تحریک آمیز علیه دولت خود متهم کرده و به او هشدار داد ممکن است از این کشور اخراج شود.

 

وی همچنین گفته است یک گروه غیر قانونی در حال فعالیت در داخل ترکیه است. این اظهارات اردوغان به جنبش تحت رهبری فتح الله گولن روحانی اسلامگرا اشاره دارد که هم اکنون در آمریکاست.

 

عده ای از کارشناسان معتقدند طرفداران گولن طراح تحقیقات درباره فساد مالی در ترکیه هستند و بحران اخیر بر سر تحقیقات درباره فساد مالی در ترکیه را ناشی از شکاف بین اردوغان و فتح الله گولن می دانند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات