۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۹۴۷۹۸

درگیری فیزیکی در پارلمان ترکیه

خبرگزاری رسا ـ لایحه ای که به دولت اختیار می داد بر انتصاب قضات نظارت داشته باشد، موجب درگیری فیزیکی شدیدی در پارلمان ترکیه شد.
درگيري فيزيکي ميان نمايندگان پارلمان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در جلسه بررسی لایحه جنجالی دولت برای افزایش اختیارات دولتی دردستگاه قضایی، نمایندگان پارلمان ترکیه با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پارلمان این کشور بر سر لایحه دولت مبنی بر نظارت دولت در انتصاب قاضی‌های دادگاه‌ها با برخورد فیزیکی و دعوای نمایندگان همراه شد. نمایندگان پارلمان ترکیه با پرتاب بطری آب و مشت به سر و صورت یکدیگر با هم گلاویز شدند. تا جایی که یکی از نمایندگان پارلمان میزی را بلند و به سوی چند نماینده مخالف پرتاب کرد.

 

در جلسه پارلمان ترکیه قرار بود لایحه پیشنهادی از سوی دولت اردوغان بررسی شود. لایحه‌ای که خواهان اختیارات بیشتر دولت برای نظارت بر کار دستگاه قضایی و دخالت در انتخاب قاضی‌ها است.

 

شاهدان می‌گویند دعوا و درگیری زمانی شروع شد که نماینده اتحادیه قضات با اعتراض‌نامه‌‌ای وارد پارلمان شد و با صدای بلند اعتراض کرد که این لایحه بر ضد قانون اساسی کشور است.

 

وزیر دادگستری ترکیه با اعلام این خبر که احتمال دارد دولت این لایحه را پس بگیرد به شبکه خبری NTV ترکیه گفت: اگر احزاب با یکدیگر متحد شوند و به توافق برسند، این امکان هست که دولت لایحه را پس گرفته و عقب‌نشینی کند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات