۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۹۷۳۰۴

اولین خرابکاری بازی های المپیک سوچی ناکام ماند

خبرگزاری رسا ـ شهروند اوکراینی که روز گذشته قصد ربودن یک هواپیمای و هدایت آن به سوی محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی در روسیه را داشت بازداشت شد.
هواپيما ربايي در ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شهروند اوکراینی که روز گذشته قصد ربودن یک هواپیمای شرکت خصوصی پگاسوس ترکیه را داشت بازداشت شد.


به گفته پلیس ترکیه، این مرد که در حالت مستی شدید قرار داشت، تهدید کرده بود اگر هواپیما به سوی شهر سوچی، محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی در روسیه پرواز نکند، آن را منفجر خواهد کرد. اما سرانجام خلبان هواپیما که با 110 سرنشین از شهر خارکوف اوکراین بلند شده بود، در فرودگاه بین المللی استانبول فرود آمد.


پس از فرود یکی از مسافران در باره هواپیماربا گفت: او می گفت یک بمب با خود حمل می کند و اگر صدمه ای به او وارد شود، دوستش بمب را از راه دور منفجر خواهد کرد.


مسافر دیگری گفت: ما مدت زیادی فکر می کردیم در سوچی فرود آمده ایم. هنگامی که متوجه شدیم که گوشی های تلفن همراه به شبکه متصل می شوند و می توانیم تماس بگیریم، فهمیدیم که در سوچی نیستیم.


در واقع، این هواپیما مسیر معمول خود را تغییر نداد و خلبان پس از دادن هشدار به خدمه زمین، بر روی یکی از باندهای دور فرودگاه استانبول فرود آمد. چند ساعت بعد، هواپیماربا، نا امید و بدون هیچ سلاح یا مواد منفجره ای خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات