۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۹۸۷۶۸
آیت الله آملی لاریجانی خبر داد؛

جذب 950 قاضی تا پایان سال جاری

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه از مهمترین مسائل قوه قضاییه، مسئله نیروی انسانی است از جذب 950 قاضی تا پایان امسال خبر داد.
ديدار قضات و کارکنان دستگاه قضايي کرمانشاه با آيت الله آملي لاريجاني ديدار قضات و کارکنان دستگاه قضايي کرمانشاه با آيت الله آملي لاريجاني ديدار قضات و کارکنان دستگاه قضايي کرمانشاه با آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان کرمانشاه، در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی در این استان با اشاره به اهمیت مسأله کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضایی گفت: منشاء بسیاری از مشکلات در دستگاه قضایی، مسأله نیروی انسانی کمی و کیفی است. ما برای برطرف کردن این مشکلات کارهایی انجام دادیم که از جمله آنها جذب بیش از دو هزار قاضی ظرف سه سال است.

رئیس قوه قضاییه از استخدام 950 قاضی تا پایان امسال خبر داد و گفت: بر حسب برنامه پنجم توسعه، ما مجاز به جذب چهار هزار قاضی در دستگاه قضایی هستیم و بر این اساس تا پایان امسال 950 نفر قاضی جذب دستگاه قضایی خواهند شد.

آیت الله لاریجانی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی باید ارتقا یابد و بر این اساس، امتحانات و مصاحبه‌های قضایی سخت‌تر شده است گفت: تاکید ما حرکت به سمت نخبه‌گزینی است و آمار افرادی که مدرک دکتری و فوق‌لیسانس دارند و متقاضی تصدی منصب قضا هستند نیز رو به افزایش است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آموزش قضات تصریح کرد: آموزش قضات باید به نحوی صورت گیرد که قضات در حین کار بتوانند آموزش‌های لازم را ببیند و از تغییرات ایجاد شده در قوانین آگاه شوند.

رئیس دستگاه قضایی سپس به برخی اقدامات قوه قضاییه اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت بخش فرهنگی و اخلاقی در قوه قضائیه اظهار کرد: با تأسیس معاونت فرهنگی و همچنین انجام توصیه‌های اخلاقی در همه سطوح، فکر می‌کنیم تحولی در این زمینه انجام شود ولی این کافی نیست.

آیت الله لاریجانی افزود: استفاده از بازنشستگان خلاف قانون است؛ منتها اینکه برخی قضات با حدود 50 سال سن بازنشسته می شوند و برخی از رؤسای دادگستری نیز این نکته را متذکر می‌شوند که ما نباید نیروهایی با بیش از 30 سال تجربه را به راحتی از دست بدهیم. به همین دلیل من اخیراً در این زمینه از به صورت کتبی از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردم و ایشان پاسخ دادند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت بازسازی تشکیلات قوه قضاییه مواردی همچون تأسیس معاونت پیشگیری از وقوع جرم، معاونت راهبردی، معاونت فرهنگی و مرکز آمار و فناوری در قوه قضاییه از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط دستگاه قضایی در این زمینه عنوان کرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: تأسیس معاونت پیشگیری از وقوع جرم کار بسیار مهمی بود زیرا پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای است که به موجب قانون اساسی برعهده قوه قضاییه است؛ منتها لایحه‌ای که در این زمینه تهیه شد، به سرنوشت عجیبی گرفتار شد ولی ان‌شاءالله به زودی در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می‌شود. /924/د102/ج

ارسال نظرات