۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۹۷۱۱
صبح امروز؛

همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون های مساجد خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسؤولان کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان برگزار شد.
تقدير از فعالان فرهنگي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش تجلیل از فعالان و منتخبان کانون های مساجد خوزستان، صبح امروز همزمان با بیست و یکمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور مسؤولان استانی و مدیران کانون های مساجد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور در این همایش به گامهای برداشته شده در زمینه توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: در سال 88 تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان 340 کانون بود که به همت تلاشگران حوزه فرهنگ و هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تعداد این کانون ها در سال 92 با بیش از 200 درصد رشد به 1000 کانون رسید.

 

وی به توسعه کانون های فرهنگی هنری در روستاهای پرجمعیت اشاره کرد و افزود: برای اجرای سیاست های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاهای استان، پرجمعیت ترین روستای مناطق مختلف به عنوان روستای محور انتخاب شد که از جمله آنها می توان به روستاهای موجود در شهرستان ایذه، هویزه، شادگان و هندیجان اشاره کرد.

 

حجت الاسلام سپهر با بیان این که در کنار کار کمی به کیفی سازی کانون ها نیز توجه شد، اظهارداشت: در حال حاضر مجوز 10 کانون دیجیتال برای شهرستانهای اهواز، شوشتر، دزفول، هویزه و آبادان به منظور بهره مندی جوانان از امکانات روز گرفته شده و در سال آینده راه اندازی خواهند شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به تأسیس خانه های نور در استان اشاره کرد و گفت: خانه های نور به منظور جذب جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی تأسیس شده و جوانان در این خانه ها تلاوت قرآن را به سبک سنتی و جدید خواهند آموخت.

 

وی رشد چشمگیر کتابخانه های مساجد را از دیگر برکات تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و اظهارداشت: در سال های گذشته فقط 90 کتابخانه در کانون های مساجد وجود داشت که امروز با تلاش مردم مؤمن و انقلابی خوزستان توانستیم 300 باب کتابخانه را با 30 تا 50 هزار عنوان کتاب در کنار کانون های مساجد راه اندازی کنیم.

 

حجت الاسلام سپهر به طرح زوج های آسمانی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و بیان داشت: در این طرح که با هدف ایجاد زمینه برای ازدواج جوانان به ویژه جوانان مسجدی آغاز شد، جوانان عضو این کانون ها در صورت ازدواج در سفری چند روزه به مشهد مقدسفرستاده شده و تسهیلات ویژه بانکی نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: سالانه 300 روج جوانان به وسیله این طرح به سفر مشهد فرستاده شده و در آنجا مهارت های زندگی، احکام و شیوه همسرداری و گذشت زندگی به آنها آموزش داده خواهد شد.

 

وی در ادامه به کسب مقام سوم کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: در نتیجه فعالیت های انجام شده توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، استان خوزستان در جشنواره ملی قرآنی، جشنواره ملی شعر و ادبیات، آواها و نغمه های قرآنی و دیگر همایش ها از استانهای برتر کشور است.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از کانون های برتر استان و مدیران موفق فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد./9462/پ202/ب

ارسال نظرات