۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۰۰۳۲۰
آیت الله موسوی جزایری:

ویژگی مهم حوزه علمیه خوزستان جوان گرایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فعالیت های گسترد حوزه علمیه استان در زمینه مقابله با فرقه های انحرافی گفت: حوزه علمیه خوزستان با نیروهای جوان مقابله با دشمن قسم خورده را در اولویت کار خود قرار داده است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در جمع علما و فضلای استان با بیان این که تهاجم فرهنگی بر اعتقادات مردم متمرکز شده است، اظهار داشت: حضور همه جانبه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی این را می طلبد که نخبگان به ویژه روحانیت وارد کار شوند.

 

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) ابراز داشت: دانشگاه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در راستای گسترش فرهنگ علوی و مقابله با دشمن قسم خورده اسلام تأسیس و فعالیت علمی خود را آغاز کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) براساس ضرورت های فرهنگی و علمی در استان خوزستان تأسیس شد، تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون دستاورد های ویژه ای از تأسیس این دانشگاه به دست آمده است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین در ادامه با اشاره به فعالیت حوزه های علمیه در استان تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز حوزه علمیه خوزستان جوان گرا بودن آن است که این نهاد علمی را از سایر حوزه علمیه کشور متمایز می کند.

 

امام جمعه اهواز تشکیل حلقه های تربیتی در مساجد استان نقطه عطفی در گسترش فرهنگ اسلامی دانست و افزود: طرح حلقه های تربیتی صالحین از سوی حوزه علمیه اهواز به وجود آمد و امروزه شاهد هستیم این طرح در سراسر کشور در حال اجرا شدن است.

 

آیت الله موسوی جزایری به دیگر فعالیت های حوزه علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: تزریق عقیده راسخ با جوانان، برگزاری کارگاه های مشورتی ویژه خانواده طلاب و کسب رتبه های برتر کشوری مهم ترین فعالیت های حوزه علمیه خوزستان را تشکیل می دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف بر گسترش سلفی گری در برخی از مناطق به ویژه محروم استان خاطرنشان کرد: دشمنان با طرح های کارشناسی شده خود برای تزلزل عقیده مردم هرکار خواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فعالیت‌های گسترده وهابیت در زمینه شبکه های ماهواره ای اظهار داشت: شبکه ماهواره ای تجزیه طلب «الاحواز» با تحریک احساسات ملی گرایی و ناسیونالیستی قوم عرب استان خوزستان آنها را به اقدامات خرابکارانه دعوت می‌کند.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که برای مقابله با افکار شبکه های ماهواره ای مسموم وهابی شبکه جهانی الاهواز تأسیس شد، خاطرنشان کرد: شبکه ماهواره ای الاهواز با رویکردی اسلامی و معرفی اسلام اصیل و ناب محمدی تشکیل و راه اندازی شد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان بخش های فرهنگی و مذهبی استان تاکنون فعالیت های ویژه برای مقابله با فرقه های انحرافی انجام داده اند، اظهار داشت: حوزه علمیه، نهادهای فرهنگی، بخش های مذهبی و دانشگاه ها تاکنون کار های شایانی برای مقابله با وهابیت انجام داده اند./9458/پ202/س

ارسال نظرات