۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۷
کد خبر: ۲۰۰۴۸۴

زن و شوهر از ابراز محبت دائم و علنی به یکدیگر دریغ نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، لذایذ مادی و دنیوی زن و شوهر از یکدیگر را نعمت خدا و مایه آرامش خواند و تأکید کرد: آزادی های زن و شوهر در رابطه با هم در خانه، محدودیت روابط در بیرون خانه را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه موقت تهران حجت السلام والمسلمين صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته 25 اسفندماه در برنامه آموزشی دانشجویان مزدوج در محل سالن صبای مشهد گفت: در فراز و نشیب های زندگی نباید از احساس بندگی، فعال بودن و کسب معرفت غفلت کنیم.

 

از ابراز محبت دائم و علنی به یکدیگر دریغ نکنید

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در خصوص علاقه به عطر، زن و نماز، اظهار کرد: ایشان نه تنها همسرشان را دوست می دارند بلکه آن را علنی هم بروز می دهند و به جهان اعلام می کنند که به همسر عشق می ورزند لذا جوانان ما هم این نکته را باید مد نظر داشته و از ابراز محبت دائم و علنی به یکدیگر دریغ نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که مودت به معنای بروز محبت است، افزود: زن و مردی که به هم محرم شده اند اگر در خانه به یکدیگر محبت کرده و پاسخگوی نیازهای عاطفی یکدیگر باشند دیگر به آفت روابط خارج از چارچوب خانواده دچار نمی شوند.

 

آزادی های درون خانه، روابط بیرون خانه را محدود می کند

امام جمعه موقت تهران، لذایذ مادی و دنیوی زن و شوهر از یکدیگر  را نعمت خدا و مایه آرامش خواند و تأکید کرد: آزادی های زن و شوهر در  رابطه با هم در خانه، محدودیت روابط در بیرون خانه را به دنبال خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: همچنین عطر زدن موجب تمرکز می شود و افزون بر جلب توجه همسر و رضایت او، سبب افزایش تمرکز فرد در عبادات نیز می شود از همین رو سرعت پرواز معنوی و سیر و سلوک انسان پس از ازدواج هفتاد برابر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آیه شریفه « هُنّ لباس لَکم و أنتم لباس لَهُنّ»، افزود: لباس برای انسان شخصیت و آبرو می آورد و همیشه همراه اوست و انسان بدون لباس از خطرات مختلف در امان نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش روابط خانوادگی سالم و صحیح در اصلاح جامعه گفت: زن و مرد باید در کنار هم قرار گیرند و در سایه این همراهی به شناخت برسند.

 

بدون عشق و رفاقت نمی توان از گردنه های زندگی عبور کرد

وی با بیان این که بدون عشق و رفاقت نمی توان بار سنگین زندگی را به سرمنزل مقصود رساند، خطاب به زوج های جوان خاطرنشان کرد: اگر می خواهید زندگی همراه با عشق داشته باشید احترام یکدیگر را نگه دارید و از هم مچ گیری نکنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به همسران توصیه کرد: رفیق هم باشید یعنی در هر شرایطی هوای هم را داشته باشید و در رابطه با یکدیگر، فراتر از رعایت حقوق، به مسائل اخلاقی نیز توجه کنید.

 

مرنجید و مرنجانید

این استاد اخلاق با اشاره به یکی از توصیه های شیخ حسنعلی نخودکی در خصوص نرنجیدن و نرنجاندن دیگران، یادآور شد: برای این که مرنجید و مرنجانید، می بایست از سعه صدر و متانت برخوردار باشید، همچنین  لازم است اخلاص داشته باشید زیرا وقتی کاری(حتی ابراز محبت به همسر) را برای خدا انجام دهید دیگر از هیچ کس انتظار تشکر و پاداش نداشته و از بی اعتنایی آنان رنجیده نخواهید شد.

 

یادآور می شود هفدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از بهمن ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه93 به میزبانی مشهدالرضا(ع) ادامه خواهد داشت./930/پ202/ج

ارسال نظرات