۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۷۸۲
امام جمعه موقت مشهد:

مردم مراقب ورود فتنه گران به مدیریت کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: حمایت مادی، تبلیغاتی و سیاسی غرب از سران فتنه با بصیرت مردم در حماسه نهم دی به زانو درآمد؛ فتنه گران طرد شدند و با مواظبت ملت همیشه بیدار در هیچ بخشی از مدیریت کشور ورود نخواهند یافت.
حجت الاسلام والمسلمين فرزانه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد مقدس، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: تعیین سال 1393 به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تکلیف آحاد مردم را مشخص کرد.
 
 
وی در جمع نمازگزاران حرم مطهر رضوی، ایمان را اعتقاد به خدای یگانه، نبوت، وحی، غیب و قیامت دانست و افزود: حضرت صدیقه طاهره (س) از آنجا الگوی زندگی بشریت است که دارای چنین ایمانی بود.
 
 
رییس  دانشگاه علوم اسلامی رضوی به پنج اصل اساسی برای الگو گرفتن زن مسلمان از حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و ابراز داشت: رابطه عاشقانه با حضرت علی(ع)، صداقت امانت و وفاداری نسبت به ایشان، قناعت و زهد در زندگی و مقاومت در برابر مشکلات، تسلی بخشی و تزریق امید به همسر از ویژگی های شخصیتی حضرت صدیقه طاهره است.
 
 
خصومت60 ساله آمریکا و استکبار غرب با ایران
 
 
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در ادامه با اشاره به دشمنی 60 ساله آمریکا و استکبار غرب با ایران، تصریح کرد: این خصومت همواره روشن، بی پرده، ثابت و در ابعاد و اشکال مختلف بوده است. با تخریب و انزوا، فریب و بی تفاوت کردن نسبت به اسلام ناب و اسلام سیاسی و در نهایت ترور به نتیجه ای نرسیدند چراکه مردم هرگز مدرس، شیخ فضل الله، مطهری و بهشتی را فراموش نمی کنند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که روحانیت پرچم مبارزه را بلند کرد مردم زیر این نماد اتحاد و همبستگی گرد آمدند، انقلاب کردند، پیروز شدند و همچنان زیر این پرچم از اسلام و دین و ایران دفاع می کنند بدان معنا که امریکا هرگز در این خصوص به موفقیت نرسیده و نخواهد رسید.
 
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هشت سال جنگ تحمیلی و به راه اندازی و حمایت از فتنه عظیم سال 88 نیز از دیگر مصادیق شکست آمریکا و استکبار در برابر ایران است، تصریح کرد: حمایت مادی، تبلیغاتی و سیاسی غرب از سران فتنه با بصیرت مردم در حماسه نهم دی به زانو درآمد؛ فتنه گران طرد شدند و با مواظبت ملت همیشه بیدار در هیچ بخشی از مدیریت کشور ورود نخواهند یافت.
 
 
خصومت اقتصادی و تحریم مالی جنگ دیگر استکبار علیه کشورمان
 
 
حجت الاسلام و المسلمین فرزانه گفت: غارت نفت و ذخایر ایران و تبدیل کشورمان به کشوری با 92 درصد وابستگی و احتیاج به غرب، بلوکه 10 ها میلیارد دلار سرمایه ملی و درآمد نفتی ایران، ایجاد و تشدید تحریم ها با هدف فلج کردن نظام جمهوری اسلامی نیز در برابر هوشیاری ملت، اقتدار دولت و یاری خداوند متعال به شکست منتهی شد.
 
 
امام جمعه موقت مشهد صدور فرهنگ غرب و امریکا به کشورهای اسلامی را جنگ فرهنگی خواند و افزود: متأسفانه فرهنگ غرب سنگرها را فتح کرده است و شش خصیصه برنامه ریزی برای فساد انسان با آزادی شهوت جنسی و ارتباط بی قید و شرط زن و مرد، ناسازگار با ارزش های انسانی، ابزار خداوندان زور و زر برای سلطه بر مردم، غفلت و دوری از یاد خدا، خصومت با بنیان خانواده با تأیید و قانونی کردن وقیحانه ازدواج همجنس گرایان و دشمنی عمیق و گسترده با اسلام را در بر می گیرد.
 
 
وی بیان داشت: قتل عام 3 هزار زن و کودک در اندلس، به آتش کشیدن کتابخانه ای با 80 هزار جلد کتاب و اجازه خروج به یکصد هزار نفر و سپس قتل عام آنان به روایت مرحوم آیتی از مصادیق بارز خصومت فرهنگ غرب با کرامت انسانی و ارزش های اسلامی است.
 
 
تقویت بنیه علمی، گسترش فرهنگ اسلامی و جهاد مقاومتی
 
 
وی همچنین، ساخت چهره ای منفی از ایران در جهان و هجمه فرهنگی همه جانبه را هشداری دانست تا قوای سه گانه، حوزه ها، دانشگاه ها، خواص، مردم ولایتمدار بدانند جهاد امروز در سه محور تقویت بنیه علمی، گسترش فرهنگ اسلامی و جهاد مقاومتی خلاصه می شود.
 
 
رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، خط مبارزه دشمن را مشخص کردند و انگشت روی مرکز ثقل حمله و تمرکز امریکا گذاشتند تا تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمان منطقی، گسترش فرهنگ اسلامی و تقویت بنیه علمی کشور صورت گیرد؛ سیاستمداران باید این مهم را درک کنند، نخبگان بفهمند، حوزه های علمیه بار سنگین آن را ببینند.
 
 
حجت الاسلام و المسلمین فرزانه ابراز امیدواری کرد: آن روز که اقتصاد مقاومتی به عنوان میدان جنگ به جای بحرانی نمایاندن کشور پیاده شود و شعار از جان برآمده مرگ بر آمریکا مورد توجه قرار گیرد اسلام ناب و سیاسی وارد مغز عموم شده خواب استکبار تعبیر نمی گردد و قبر آمریکا کنده می شود./934/پ202/س
ارسال نظرات