۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۰۱۵۳۰
دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست خبری:

دولت در انتخابات مجلس دهم دخالت نکند/ احمدی نژاد حزب تشکیل دهد استقبال می کنیم

خبرگزاری رسا ـ‌ دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست خبری خود درباره ارتباط بدنه حزب مردم سالاری با علمای بلاد، انتقاد به عملکرد مجلس نهم، مقابله با فساد اقتصادی، حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم، استقبال از تاسیس حزب احمدی نژاد و انصراف از یارانه ها سخن گفت.
مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم سالاري مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم سالاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری صبح امروز شنبه 23 فروردین ماه در نشست خبری خود که با عنوان ارائه نظرات سیاسی و برنامه های سال 93 این حزب تشکیل شد در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری رسا درباره ارزیابی از میزان روابط و تاثیرپذیری حزب مردم‌سالاری از مراجع تقلید و علمای بلاد در یک دهه عمر خود گفت: ما در سه مقطع دیدار هایی با مراجع عظام تقلید داشتیم هر دو سه سال یکبار و آخرین موردش هم اسفند 1391 بود اما در خصوص ارتباط با علمای استان‌ها دبیران ما روابط خوبی دارند، کمتر استانی هست که ارتباط وسیعی را بین بدنه حزب با ائمه جمعه نداشته باشیم و سعی می کنیم بیشتر شود.

 

مجلس باید یک خانه تکانی جدی داشته باشد!

کواکبیان در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: مجلس باید یک خانه تکانی جدی داشته باشد به خصوص این که 12 سال اصول‌گرایان حضور داشته اند و اگر یک استراحت هم بکنند بد نیست.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری در نقد عملکرد نمایندگان مجلس دهم اظهار داشت: وقتی این که نامه می‌نویسند به وزیر اطلاعات درباره سبد کالا یا این‌که می‌دانند مذاکرات هسته‌ای زیر نظر رهبری است ولی مدام آن را به نقد می کشند و در سه ماه اول دولت یازدهم سه کارت زرد هم به دولت دادند را بررسی می کنیم می‌بینیم که بیش از این که سوال‌ها تخصصی و کاربردی باشد جنبه جناحی دارد.

 

وی با طرح این سوال که چرا نشستن با رییس جمهور سابق مهمترین مشکل یک وزیر می‌شود؟ گفت: حاشیه سازی ها در شان اکثریت مجلس نیست مجلس باید به دنبال مشکلات واقعی مردم برود و دولت هم تعامل خوبی با مجلس دارد.

 

کواکبیان تاکید کرد: اشکالی ندارد که نمایندگان از یک حزب و جناح باشند اما باید طوری باشد که وقتی سوالی مطرح می شود مردم تلقی دید ملی داشته باشند.

 

کواکبیان با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا و این‌که دوشب گذشته هم پارلمان انگلیس قطعنامه‌ای علیه حقوق بشر ایران مطرح کرده است گفت: برخی بخش‌های قطعنامه دخالت در امور داخلی است و قطعا مردود است و بخش‌هایی هم جنبه ایدئولوژی دارد و نمی‌توانند این را تحمیل کنند، خیلی سخیف است که مواردی مانند همجنس بازی را در قطعنامه آورده‌اند، اما بخش‌هایی قابل مذاکره است مانند تشکیل دفتر در ایران که می‌شود با مذاکره انجام داد یا این‌که می‌خواهند با اپوزوسیون دیدار کنند چرا پنهانی؟! این را از وزارت خارجه رسما درخواست کنند اگر مصلحت دانست هماهنگ می‌کند.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر این‌که در قد و قواره پارلمان اروپا نیست که بخواهد برای ما توصیه های حقوق بشران داشته باشد گفت: افکار عمومی، تشکل‌های مردم نهاد و احزاب می‌توانند موضع‌گیری کنند اما نهادهای دولتی باید با سیاست برخورد کنند، آنها طالب نیمه کاره ماندن مذاکرات هستند و می‌خواهند تنور آنقدر داغ شود که نان بسوزد برای همین معتقدم طرح 100 نفری نمایندگان مجلس در واکنش به پارلمان اروپا طرح خوبی نیست.

 

وی با بیان این‌که اگر کشورهای اروپایی به دنبال توسعه روابط هستند این‌طور قطعنامه‌ها روابط را مخدوش می‌کند اظهار داشت: امیدواریم تعامل بهتری بین کشورهای اروپایی و مسؤولین دولتی ما صورت بپذیرد و به تفاهمی برسند که دیگر شاهد این‌گونه قطعنامه‌ها نباشیم.

 

اهمیت مقابله با فساد اقتصادی برای حزب مردم سالاری

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره نامزد شدن خودش در انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: بنده بنا دارم که برای مجلس دهم حضور حزبی جدی داشته باشیم اما اگر در اواخر ماه‌های انتخاباتی لازم دانستم خودم هم نامزد شوم حضور پیدا خواهم کرد.

 

مدیر مسؤول روزنامه مردم سالاری با بیان این‌که درباره روابط خارجی و فعالیتهای اقتصادی به اندازه کافی در این دولت بحث شده است تصریح کرد: باید به مقابله با فساد اقتصادی پرداخت که آن هم نیاز به قانون خوب در مجلس دارد.

 

وی افزود: بنده به عنوان فعال سیاسی از نتیجه پرونده های بزرگ فساد اقتصادی اخیر مطع نشده‌ام و زیبنده نظام ما نیست که اینچنین پرونده هایی داشته باشیم، مجلسی شجاع و کارآمد باید با همچین فضاهایی مقابله کند.

 

کواکبیان با اشاره به این‌که بخشی از اقتصاد مقاومتی مربوط است به عدالت طلبی گفت: این عدالت طلبی باید در مجلس برنامه ریزی شود.

 

فرمایشات رهبری فضای خوبی برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ایجاد کرده است

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوالی درباره حمایت حزبش از  گفتمان اصلاح طلبان گفت: ما معتقد هستیم که اصلاح طلبی یکی از ضروری ترین موضوعاتی است که باید در کشور صورت بگیرد اگر مفهوم اصلاح طلبی را سامان دادن امور نابسامان بدانیم امور نابسامان همچنان وجود دارد، ما هیچ وقت نخواستیم اصلاحات فرانظامی داشته باشیم، ما در چارچوب نظام حرکت خواهیم کرد و در این چارچوب نمی‌گذاریم پرچم اصلاح طلبی بر زمین بیفتد.

 

این فعال سیاسی با بیان این‌که اعلام سه نکته از رهبر معظم انقلاب مقابل کارشکنی را گرفته است گفت: این‌که رهبری آرای مردم را حق الناس اعلام کردند این یک وظیفه شرعی برای مجریان و ناظران است که باید پاسخ‌گو باشند و دوم این‌که نیروهای سپاه و بسیج از دخالت در انتخابات منع شده‌اند و سوم این‌که صاحبان تریبون رسمی از جمله ائمه جمعه از دخالت منع شده‌اند فضای خوبی را برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ایجاد می‌کند.

 

دولت اصلا در انتخابات مجلس دخالت نکند

مدیر مسؤول روزنامه مردم سالاری با بیان این‌که در انتخابات مجلس بحث رد صلاحیت است و باید دلیل و مدرک بیاورند، گفت: برای رد صلاحیت خودم در انتخابات 92 هنوز هم جواب قانع کننده‌ای نگرفتم ولی گفتند آنجا رای گیری شده و شما احراز صلاحیت نشده اید و ما تمکین کرده ایم.

 

کواکبیان با تاکید بر این‌که دولت اصلا در انتخابات مجلس دخالت نکند و به کار دولتی خودش بپردازد تصریح کرد: بزرگترین وظیفه دولت ظرفیت سازی برای مشارکت بیشتر مردم است اما احزاب طرفدار دولت می‌توانند در ائتلاف نهایی شرکت کنند.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوالی درباره سرلیست شدن محمدرضا عارف در لیست اصلاح طلبان گفت: این‌که از الان سرلیست مشخص کنیم حرف پخته‌ای نیست باید ببینیم چه کسانی شرکت می‌کنند.

 

دفاع از دولت یازدهم و استقبال از تاسیس حزب احمدی نژاد

وی با بیان این‌که دولت آقای روحانی دولت اصلاح طلب نیست و مدعی فراجناحی است و روش اعتدالی را می‌خواهد دنبال کند اظهار داشت: ما فعلا باید به این دولت کمک کنیم تا وضعیت دولت‌های نهم و دهم تکرار نشود چون به اندازه کافی از نوع زمام‌داری آقای احمدی نژاد در دولت‌ها ضرر دیده‌ایم.

 

کواکبیان در ادامه مدعی شد: هر وقت میخواهیم عملکرد دولت یازدهم را بررسی کنیم یاد دو دولت قبلی می افتیم و آرامش می گیریم اما این نیست که بگوییم وضعیت فعلی مطلوب است بلکه مواضع خودمان را از طریق روزنامه مردمسالاری اعلام می کنیم.

  

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش به نامزد شدن آقای احمدی نژاد در مجلس دهم گفت: آقای احمدی نژاد به اندازه کافی حتی در توده های محروم هم اثر نامطلوب از خودشان بجا گذاشته اند که نمی شود گفت نام و شعار ایشان طرفداری جذب شوند.

 

وی تاکید کرد: آقای احمدی نژاد اگر واقعا می خواهد فعالیت سیاسی بکند مرد و مردانه بیاید حزب تشکیل دهد ما هم استقبال می کنیم.

 

مدیر مسؤول روزنامه مردم سالاری در ادامه اظهار داشت: با این‌که اصولگرایان 8سال از احمدی نژاد حمایت کردند اما الان می‌گویند ما از شخص وی حمایت نمی‌کردیم، اگر حزب مطرح باشد می‌توان مسؤولیت‌ها را به پای حزب نوشت نه به پای جناح و آن وقت میتوان گفت مثلا حزب موتلفه در سیاست‌های آقای احمدی نژاد اثری نداشته بلکه مسؤولیت‌ها با حزب آقای احمدی نژاد است.

 

کواکبیان در ادامه درباره ثبت نام و انصراف از یارانه ها اذعان داشت: دولت هرگز به صورت اجباری دنبال حذف یارانه بگیران نیست و حتی گفتند حساب های شخصی افراد را هم نمی‌خواهیم بررسی کنیم و تمام تاکید این است که مردم داوطلبانه انصراف دهند، 48هزار میلیارد تومان هزینه یارانه‌ها است و اگر دولت بتواند بخشی از این را صرف امور مهمتری بکند مطلوب است و این با انصراف افرادی که نیاز به یارانه ندارند محقق می‌شود.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه گفت: مشکل دولت قبلی این بود که برای تامین یارانه ها دولت به هرجایی ناخنک میزد تا این پول را به مردم برساند ولی دولت یازدهم از نظر قانون مداری تا اینجا خوب عمل کرده و با مجلس هم تعامل خوبی داشته و اگر این قانونمندی با انصراف توام با رضایت‌مندی مردم همراه باشد موفقیت آمیز خواهد بود.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره حصر سران فتنه گفت: درباره حصر شورای عالی امنیت ملی تصمیمی گرفته و همان شورا هم باید لغوش کند و کشیدن این موضوع به قوای دیگر صحیح نیست کما این‌که می‌دانیم مصوبات شورای عالی امنیت ملی زیر نظر مقام معظم رهبری صورت می گیرد و آقای روحانی باید تعامل خوبی را داشته باشند تا با جلب موافقت رهبری این حصر لغو شود، از نظر ما ادامه این حصر مصلحت نیست اما از نظر شورای عالی امنیت ملی باید زمانش طی شود./959/پ202/ج

ارسال نظرات