۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۰۱۷۴۲
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

طلبه شهید علی خلیلی نمونه یک شیعه واقعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی شهید علی خلیلی را نمونه یک شیعه واقعی دانست و گفت: شیعه واقعی یعنی کسی که وقتی منکرات جامعه اسلامی را تهدید کرد از جانفشانی نترسیده و جلوی منکرات را بگیرد.
مراسم گرامي داشت شهيد خليلي در زنجان مراسم گرامي داشت شهيد خليلي در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در مراسم گرامی داشت مقام طلبه شهید ناهی از منکر، شهید علی خلیلی که در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان برگزار شد، ایمان و اعتقاد به هدف را مهم ترین رکن اعمال عنوان کرد و گفت: باید در همه اعمال و رفتارها ایمان و اعتقاد به هدفمان راسخ باشد.

 

وی در ادامه افزود: ایمان وقتی قوی باشد و انسان با تمام سلول های بدنش اعتقادات خود را قبول داشته باشد مطمئنا وقتی پای اسلام به میان آید دیگر برای جانفشانی سؤال نمی کند که چرا می خواهند مرا بکشند؟ یا به چه جرمی قصد کشتن مرا دارند؟.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه سالم بودن دین اسلام هنگام مرگ را سفارش مداوم پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) خواند و اظهار داشت: یکی از سفارشات مکرر رسول الله (ص) به حضرت علی (ع) این بود که باید سعی کرد هنگام مرگ بر اصل دین اسلام بمیریم و دین سالم باشد حالا در چه حالتی بمیریم چندان فرقی نمی کند؛ یا با ضربه شمشیر خواهد بود یا انداختن در آتش و یا حالات دیگر مهم این است که هنگام مرگ دین اسلام سالم باشد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به نامه شهید علی خلیلی به مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: وقتی به نامه شهید خلیلی که بعد از تحمل جراحات و سختی های فراوانی به فیض شهادت نائل آمد به مقام معظم رهبری نگاه می کنیم می بینیم که تنها دغدغه وی بعد از تحمل آن همه سختی این است که مولایش از او راضی باشد و بر دین اسلام بمیرد و در واقع این شخصیت را می توان نمونه بارز یک شیعه واقعی دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه همه مردم جامعه را در برابر کارهای یکدیگر مسؤول دانست و تأکید کرد: دین اسلام همه مسلمانان را مانند دانه های تسبیح در یک جا جمع نموده و هیچ گاه اجازه نمی دهد تک روی در جامعه رواج یابد و لذا خوبی و زیبایی اعمال را برای همه و مسؤولیت زشتی و گناهان را بر عهده همه می داند، یعنی همه انسان ها در قبال اعمال یکدیگر مسؤولند و به قول معروف «به من چه و به تو چه» در جامعه اسلامی وجود ندارد.

 

وی در پایان افزود: بنابر تعبیر قرآنی همه خوبی ها در زیر چتر و سایه امر به معروف و نهی از منکر جمع شده است و هر کس خواستار سعادت دنیا و آخرت است باید به این فریضه عمل نماید و حتی در بعضی از روایات آمده است که عمل کننده به امر به معروف و نهی از منکر جانشین خداوند روی زمین است و حتی بالاتر از این هم آمده که همه اعمال خیر اسلام در برابر امر به معروف مانند قطره ای نسبت به دریا است.

 

گفتنی است؛ این مراسم گرامی داشت با استقبال چشمگیر طلاب و اساتید و دیگر روحانیون زنجانی روبرو شد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات