۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۰۱۹۲۱

چند خبرکوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ تعداد 30 نفر از خواهران و برادران شیعه کشورهای انگلستان و استرالیا برای نخستین بار به زیارت آستان مقدس و واجب ‌التعظیم امامزادگان سیدناصر و سیدیاسر(ع) طرقبه مشرف شدند.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدمهدی مدرسی، روحانی کاروان این گروه از شیعیان طلبه ایرانی که به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط بود، گفت: ما در این برنامه از زیارت آل‌الله و امامزادگان فرزندان حضرت موسی ابن جعفر(ع) بهره­مند شدیم و به خدمتگزاران عزیز آستان این حضرات غبطه می‌خوریم.

شیعیان انگلستان و استرالیا برای نخستین بار به زیارت امامزادگان طرقبه مشرف شدند

 وی بیان داشت: وهابیت در انگلستان برای نشر عقاید خود فعالیت زیادی دارند و انتقاد از تبلیغ اسلام در خارج از کشور پررنگ‌تر و برای آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

 مدرسی اضافه کرد: تعداد شیعیان در انگلستان قابل ملاحظه است و با همکاری روحانیون فعال، کارهای فرهنگی به خوبی پیش می­رود.

2 میلیون و 360 هزار نفر شب مسافر نوروزی در اماکن اقامتی امامزادگان کشور اسکان یافتند

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در طول اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرک کشور بیش از 2 میلیون و 360 هزار نفر شب زائر و مسافر نوروزی در اماکن اقامتی دائم و موقت امامزادگان کشور اسکان یافتند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان این مطلب افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند سال 92 تا 15 فروردین سال جدید در 2 هزار و 286 امامزاده و بقعه متبرکه کشور با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و قرآنی و ارائه خدمات به زائران برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این­که در طول برگزاری طرح آرامش بهاری امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در 800 امامزاده و بقعه متبرکه کشور فراهم شد، گفت: در طرح نوروزی آرامش بهاری زائرسراها، حسینیه­ها و کمپ­های اسکان موقت در بقاع متبرک برای اسکان زائران و مسافران نوروزی تدارک دیده شده بود که یک میلیون و 28 هزار  نفر شب زائر و مسافر نوروزی در زائرسراها، 388 هزار و 560 نفر شب زائر و مسافر نوروزی در حسینیه­ها و 943 هزار و 340  نفر شب زائر و مسافر نوروزی در کمپ­های اسکان موقت در بقاع متبرک اسکان یافتند و در مجموع کل زائران و مسافران نوروزی اسکان یافته در طول برگزاری طرح، 2 میلیون و 359 هزار و 970 نفر شب است.

وی هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت­های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرک برشمرد.

809 مترمربع زمین به ارزش 2 میلیارد ریال در تنکابن وقف کمک به بیماران خاص شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن گفت: 809 متر زمین به ارزش  2میلیارد ریال در تنکابن وقف کمک به بیماران خاص شد.

حجت الاسلام مهدی خواجوند صالحی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن از ثبت یک وقف جدید خبر داد و بیان کرد: رجبعلی ملاحسینی، واقف خیراندیش با حضور در اداره اوقاف شهرستان تنکابن زمین خود را وقف کرد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تنکابن اظهار داشت: واقف خیراندیش 809 متر مربع زمین خود را با عرصه و عیان، وقف کمک به سادات، مستمندان، کمک به عموم نیازمندان و بیماران خاص کرد.

 صالحی به ارزش این موقوفه اشاره کرد و گفت: این موقوفه به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 22میلیون و 500 هزار ریال ثبت شده است.

انتشارات اسوه وابسته به اوقاف با 640 اثر به نمایشگاه کتاب می­آید

مدیرعامل شرکت چاپ و انتشارات اسوه وابسته به سازمان اوقاف از عرضه 640 عنوان کتاب از سوی این انتشارات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

ناصر بابا محمدی، مدیرعامل شرکت چاپ و انتشارات اسوه با بیان این­که امسال از سوی این انتشارات 640 عنوان کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می­شود، گفت: برخی از این آثار تجدید چاپ شده و 24 عنوان کتاب نیز به عنوان چاپ نخست به علاقه­مندان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این­که امسال 110 نوع قرآن کریم با ترجمه­های مختلف در نمایشگاه کتاب ارائه خواهد شد، افزود: اصول کافی، سفینه البحار، مجمع البیان، اصول کافی(عربی)، نهج البلاغه، مفاتیح الجنان و ترجمه‌های مختلف قرآن کریم از جمله آثاری است که با چاپ مجدد در حوزه آثار دینی و قرآنی، در نمایشگاه بیست و هفتم عرضه خواهد شد.

بابا محمدی با اشاره به عرضه 24 عنوان کتاب نخست در این دوره نمایشگاه گفت: کتاب­های؛ اثرات لقمه حلال، ترجمه فارسی 4 جلدی البیان، وظایف والدین نسبت به فرزندان، آرمان اقتصادی و حفظ موضوعی قرآن کریم از جمله کتاب­های تازه چاپ این انتشارات است که در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران: ولایت فقیه احیا کننده اسلام ناب در جهان امروز است

امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، ولایت فقیه را که راه نویی برای اداره حکومت بود در برابر جهانیان نهاد و شجره ولایت را که استمرار راه انبیاء و ائمه(ع) بود، در ایران اسلامی مستقر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم شب هفت درگذشت «حاج مرادعلی فراهانی» پدر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که عصر امروز (دوشنبه) در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین باحضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: اگر به آیات قرآنی توجه کنیم می‌بینیم که به اصل وجودی انسان‌ها توجه زیادی داشته است و ریشه انسان‌ها تاثیر زیادی در زندگی‌شان دارد.

وی ادامه داد: اگر به زندگی ائمه(ع) بنگریم متوجه می‌شویم که با داشتن ریشه‌هایی همچون رسول الله(ص) و فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع) هرگز در طوفان‌هایی که در زندگی‌شان به وجود می‌آمد دچار مشکل و تزلزل ایمانی و اعتقادی نمی‌شدند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسان با ریشه، همواره به سمت قرب الهی گام برمی‌دارد و در فضایل اخلاقی رشد و پیشرفت زیادی کسب می‌کند، انسان باید همواره در مسیر «ایاک نعبد و ایاک نستعین» گام بردارد.

صدیقی با بیان این­که انسان با ریشه و والا هرگز حرام نمی‌خورد و حتی از مباحات زندگی نیز فاصله می‌گیرد، افزود: انسان با ریشه، تمام کارهایش حتی صله رحم، خوردن غذا و هر کار دیگری را برای قرب الهی انجام می‌دهد و با تمام کارها همواره یک قدم به خداوند نزدیک‌تر می‌شود زیرا انسان با شجره، هر چقدر بیشتر رشد می‌کند، حیات طیبه‌اش بالاتر می‌رود و هیچ قدمی را جز برای رضای خدا بر نمی‌دارد.

وی در ادامه گفت: حکومت اسلامی ما یک ریشه اصیل داشت که توانسته است مرزها را درنوردد و به سمت رشد و تعالی پیش برود.

وی با اشاره به نمونه­ای از چهره­های دینی که ریشه اصیل داشتند و از شجره علوی و فاطمی نشات گرفته بودند، گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از این رویش­های پاک بود که همه دنیا دیدند که چگونه اسلام ناب محمدی را احیا کرد و ولایت فقیه را که راه نویی برای اداره حکومت بود، در برابر جهانیان نهاد و شجره ولایت را که استمرار راه انبیاء و ائمه(ع) بود در ایران اسلامی مستقر کرد و امروز هم باغبان این گلستان و رویش این شجره طیبه مقام معظم رهبری است که راه آن امام را ادامه بخشیده است.

صدیقی در ادامه با اشاره به شخصیت والای، والد نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف گفت: حاج مرادعلی فراهانی از انسان‌های متعهد، مقید و مومنی بود که به حلال و حرام زندگی و احکام دینی اهمیت بسیار می‌داد که نتیجه­اش تربیت فرزندی عالم، رزمنده، متعهد و مسئولیت شناس است که می‌بینیم همواره در راستای اهداف انقلاب اسلامی و ولایت فقیه گام برمی‌دارد .

براساس این گزارش، این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام قرائتی، حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه، احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سردار نقدی، سردار رحیم صفوی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و معاونان برخی از وزارتخانه­ها و برخی از مسئولان و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شرفخانی خبر داد: بازدید نوروزی 58 میلیون نفر بار مسافر از بقاع متبرک و امامزادگان کشور

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این­که طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال 92 تا 15 فروردین­ماه 93 در 2371 بقعه متبرک کشور برگزار شد، گفت: بیش از 58 میلیون نفر بار زائر و مسافر نوروزی در این ایام از بقاع متبرک و امامزادگان کشور دیدن کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با ارائه گزارشی از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرک و امامزادگان کشور اظهار داشت: این طرح در این دوره از 28 اسفندماه سال 92 تا 15 فروردین ماه سال 93 در 2371 بقعه متبرک و امامزاده کشور با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت­های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه برگزار شد.

وی اضافه کرد: شناساندن امامزادگان عظیم الشان علیهم السلام و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه­مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه، آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرش زائر، فراهم نمودن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقاء سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی از اهداف دیگر این طرح بود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به این­که مراسم ویژه تحویل سال نو امسال در جوار 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار شد، افزود: تلاوت قرآن، قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جمله برنامه­های پیش بینی شده برای این مراسم بود که در مجموع 6 میلیون و 955 هزار و 755 زائر و مسافر نوروزی در سراسر کشور در این مراسم شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این­که زیارت و حضور در امامزادگان از جمله برنامه­های امسال مسافرین نوروزی در برنامه­هایی سفر خود بود، افزود: امسال میزان حضور مردم و زائران در ایام نوروز در بقاع متبرک و امامزادگان کشور رشد چشمگیری داشت و در مجموع 58 میلیون 748 هزار و 9 نفر بار زائر و مسافر در امامزادگان حضور یافتند که نشان از توجه و ارادات ایرانیان به فرزندان اهل بیت(ع) دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی­های صورت گرفته برای اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور، تصریح کرد: در مجموع نماز جماعت در این ایام در 1672 بقعه متبرک و امامزاده کشور با حضور پرشور مسافران و زائران نوروزی در سه نوبت اقامه شد.

ربیعی: 300 وقف جدید در ایام نوروز امسال در کشور به ثبت رسید

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم نیک اندیش ایران با نیات خیرخواهانه و نوع دوستانه و تروج فرهنگ دینی و قرآنی، 300 وقف جدید را در ایام نوروز امسال به ثبت رساندند.

حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این مطلب افزود: در طول برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری تعداد 125 وقف منفعتی و 175 وقف انتفاعی از سوی مردم خیراندیش و نوع دوست کشورمان با اهداف و نیات ترویج معارف دینی و عام المنفعه در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: ارزش ریالی مجموع موقوفات منفعتی و انتفاعی ثبت شده در این مدت برابر با 221 میلیارد و 952 میلیون و 53 هزار ریال است.

پیام قدردانی و تشکر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با صدور پیامی از ابراز همدردی و حضور صمیمانه اقشار مختلف مردم و مسئولان و شخصیت­ها در مراسم ترحیم مرحوم مغفور حاج مرادعلی فراهانی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ  بقره /156

این­که مشیت خداوند سبحان بر آن قرار گرفت که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، والد این جانب، مرحوم حاج مرادعلی فراهانی از دیار فانی به سوی عالم باقی پرگشوده و در جوار رحمت حق قرار گیرد. بر خود فرض می­دانم از زحمات و ابراز محبت تمامی سروران گرامی بالاخص ابراز همدردی مقام معظم رهبری «مدظله العالی»  و حضرات آیات عظام نوری همدانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و حضرات آیات جنتی، مهدوی کنی، محمدی گلپایگانی، سید احمد خاتمی، حسینی بوشهری، اعرافی، عابدی، دفتر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، نمایندگان محترم ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور و روحانیت معزز و مقامات محترم سیاسی، قضایی و اجتماعی به ویژه ریاست محترم قوه قضائیه، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، شورای عالی قضایی، وزرای محترم دولت، نمایندگان محترم مجلس، اساتید گرانقدر حوزه و دانشگاه، مدیران و اصحاب رسانه­های جمعی کشور، فرماندهان و کارکنان محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی، جامعه قرآنی کشور، جمعیت هلال احمر، واقفین، متولیان و خادمین وقف و بقاع متبرکه، کارکنان و مدیران محترم سازمان اوقاف و امور خیریه به جهت حضور در مراسم تشییع، خاکسپاری و مجالس ترحیم آن مرحوم و ارسال پیام تسلیت، قدردانی و تشکر نمایم، از خداوند متعال برای تمامی مسئولان و خدمتگزاران به اسلام و مسلمین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی سلامت و موفقیت دارم./966/د102/ن

ارسال نظرات