۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۰۲۰۵۳

اجرای 50 طرح و کارگاه مذهبی ویژه بانوان بیرجندی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور بانوان دفتر امام جمعه بیرجند با بیان این که زنان خانه دار و ماداران مهم ترین جامعه هدف برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 50 برنامه فرهنگی به صورت مستمر در موضوعات حجاب عفاف، سبک زندگی دینی، مباحث اقتصادی مقاومتی و دوره های آموزشی احکام و قرآن برای بانوان برگزار شده است.
  

 سبک زندگي ديني

فاطمه خورشیدی، مسؤول امور بانوان دفتر امام جمعه بیرجند ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که خوشبختانه در خراسان جنوبی زنان خانه دار یکی از مهم ترین مخاطبان برنامه های قرآنی و مذهبی هستند، گفت: برگزاری دوره  های آموزشی در زمینه حجاب عفاف، برگزاری کارگاه های سبک زندگی بسته به مناسبت های مختلف، تبیین سخنان مقام معظم رهبری برای بانوان ، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه تبیین نقش زنان در زمینه اقتصاد مقاومتی و کمک به درآمد خانواده از مهم ترین کارگاه هایی است که از سال گذشته و به  صورت مستمر تا کنون برای بانوان خانه دار و زنان جوان برگزار می شده است.

 

وی با بیان این که در هر کدام از این برنامه های آموزشی و فرهنگی به صورت میانگین بین 200 تا 300 خانم شرکت داشته اند، گفت: تعداد کارگاه های آموزشی که در یک ماه اخیر برای بانوان برگزار شده بیش از 50 کارگاه  آموزشی و مذهبی بوده است.

 

مسؤول امور بانوان دفتر امام جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری مسابقات کتابخوانی و توزیع نشریات ویژه بانوان در امور مختلف یکی دیگر از فعالیت های مهم دفتر امام جمعه بیرجند برای ارتقای سطح آگاهی و بینش سیاسی و اجتماعی بانوان در خراسان جنوبی است.

 

خورشیدی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا با بیان این که حضرت زهرا(س) کامل ترین الگو برای زن مسلمان است، گفت: اگر تاریخ جهان را به صورت دقیق بررسی کنیم متوجه می شویم زنانی که با الگو برداری از حضرت زهرا(س) در عرصه های گوناگون قدم برداشته اند بسیار موفق هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های تربیت دینی فرزندان برای بانوان در دفتر امام جمعه بیرجند، گفت: این کارگاه های آموزشی به صورت دو روز در هفته برای بانوان به صورت مستمر برگزار شده و در این کارگاه همواره اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند مباحث مختلف را برای بانوان تبیین می کند.

 

مسؤول امور بانوان دفتر امام جمعه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشن محوری سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در دفتر امام جمعه بیرجند همزمان با سالروز حضرت زهرا(س) از بانوان بیرجندی دعوت کرد حضور پر شوری در این جشن داشته باشند.

 

خورشیدی با بیان این که در سال جاری تمامی برنامه های دفتر امام جمعه بر مبنای تبیین سخنان مقام معظم رهبری در سال جاری و تشریح نقش زنان در چگونگی تحقق این برنامه ها خواهد بود، گفت: تجربه نشان داده برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی زنان خانه دار و مادران دراولویت نخست هستند چرا که با ترویج احکام و امور مختلف مذهبی و فرهنگی در میان این قشر با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن محتوای برنامه های  فرهنگی به وسیله مادر در اختیار فرزندان و همسران قرار گرفته و پس از آن به سرعت در سطح جامعه منتشر می شود./968/ت302/س 

 

ارسال نظرات