۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۰۲۸۴۹

برگزاری دومین نشست از سلسله نشست های جشنواره فرهنگی هنری کوثر

خبرگزار رسا ـ دومین نشست از سلسله نشست های جشنواره فرهنگی هنری کوثر امروز برگزار شد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، دومین نشست از سلسله نشست های جشنواره فرهنگی هنری کوثر ظهر امروز دوم اردیبهشت با حضورسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام خادمی، مشاور شهردار مشهد، خانم سعیدی مشاور امور بانوان استانداری خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

محمد حسین عبداللهی، مسؤل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مراسم  به تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه (س) درعالم پرداخت و اظهار داشت: آن زمان که قرار شد خداوند به پیامبراکرم(ص) و حضرت خدیجه (س) فرزندی عطا کند از جانب خداوند بر پیامبر(ص) نازل شد که چهل شبانه روز را در غار حرا به عبادت پردازد و از سوی دیگر حضرت خدیجه(س) نیز به فرمان الهی همین چهل روز را به عبادت  پرداخت.

حضرت زهرا(س) خلاصه آفرینش و هستی  

وی با بیان این که با نگاهی به شجره خانوادگی حضرت زهرا(س) و جایگاه پدر و مادر و همسر ایشان می توان به این امر اعتراف کرد که حضرت زهرا(س) خلاصه آفرینش و هستی است، تصریح کرد: با توجه به سوره کوثر نیز این ادعا اثبات می شود.

عبداللهی درادامه با اشاره به سخنان حضرت زهرا(س) به ویژه در جمع بانوان مدینه و این که حضرت از مردان و زنان زمان خودشان شکایت داشت، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) با این سخنرانی ها و افشاگری ها در واقع از جایگاه ولایت دفاع کرد و از مردم رفاه طلب و سست که سبب گوشه نشینی سرپرست و ولی شده بودند، شکوه کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر نیز بایستی مسیر و تابلوی بانوان ما در جامعه اسلامی بر مسیر حضرت زهرا(س) استوار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بانوان جامعه ما نیز باید مواظبت و مراقبت بر این موضوع داشته باشند که حضرت زهرا(س) نیز از آنها گله مند نشود چرا که باید از وقایع تاریخی زمان حضرت فاطمه (س) عبرت گرفت.

وی با بیان این که فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، تصریح کرد: با توجه به این که فرهنگ زیر بنا است و اگر فرهنگ درست بشود اقتصاد هم اصلاح می شود و در واقع راه برون رفت از مشکلات اقتصادی بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افزود: غربی ها قادر نیستند برای اقتصاد و فرهنگ ما چاره اندیشی کنند و از سویی برای جامعه بانوان هم الگوی غربی مناسب نیست.

شاخصه های مدیریت جهادی

وی با بیان این که لازمه موفقیت در عرصه اقتصاد و فرهنگ مدیریت جهادی است، گفت: مدیریت جهادی دارای شاخصه هایی است که در ابتدا باید دشمن را شناخت بدین معنا که دشمن کیست و چه اهدافی دارد؟

وی افزود: زمان شناسی نیز از دیگر مؤلفه های مدیریت جهادی است چرا که حتی ثانیه ها و لحظه ها تعیین کننده هستند و از سویی در مدیریت جهادی موضع باید تهاجمی باشد نه تدافعی و امسال رهبری می خواهند که در فعالیت های فرهنگی در مقابل دشمن موضع تهاجمی داشته باشیم تا دشمن جرأت پیدا کند که به جبهه حق نزدیک شود.

عبداللهی با تاکید براین که در مدیریت جهادی، رفاه و تن پروری امیال و منافع شخصی معنا ندارد، اظهار داشت: این بدین معنا است که همه افراد باید تلاش کنند که فعالیت های خودجوش مردمی نیز در واقع عرصه ای از فعالیت های جهادی است.

 مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با بیان این که مدیر این کاروان که همان مدیر کانون است باید در ابتدای حرکت جهادی قرار گیرد، گفت: یکی دیگر از شاخص های مدیریت جهادی حضور مدیر در صف مقدم است.

گفتنی است، در این مراسم عزت ترکان مادر شهید احمد قدوسی از کانون فرهنگی هنری ابوذر غفاری، الهه حسین زاده حافظ کل قرآن کریم از کانون امام محمد باقر(ع)،آسیه شکوری، حائز چهار مقام کشوری در رشته ورزشی کاراته از کانون حضرت خدیجه (س)،زهرا حسینی، محقق و پژوهشگر از کانون فرهنگی هنری حضرت زینب (س)، نصرین شفیعی، مدیر نمونه کانون، سمیه زوار در رشته عکاسی از کانون ابوذر غفاری به عنوان بانوان نمونه عضو کانون های مساجد نیز تقدیر شدند./934/پ202/ب

ارسال نظرات