۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۳۴۳۵
با حضور اساتید حوزه و دانشگاه؛

نشست تبیین راهبردهای فرهنگی سال در مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تبیین راهبردهای فرهنگی، چگونگی عزم ملی و مدیریت جهادی با حضور اساتید دانشگاه و حوزه در اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ظهر امروز در نشست تبیین راهبردهای فرهنگی، چگونگی عزم ملی و مدیریت جهادی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از مسؤولان فرهنگی در بابل برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید سرفصل های اقتصادی و فرهنگی نظام را تشریح کردند که فعالان فرهنگی باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشند.

 

وی بر لزوم توجه همه مسؤولان و اقشار مختلف جامعه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در واقع عبور از مشکلات پیش روی کشور را آسان تر می‌کند و اعتلا و پیشرفت همه جانبه را فراهم می سازد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید در جامعه ترویج شود، افزود: یکی از مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف در جامعه و همچنین در زندگی روزمره مردم است.

 

وی گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ مقاومتی استفاده از رسانه ها و ابزارهای نوینی است که می تواند شعار سال را محقق سازد. 

 

این مسؤول فرهنگی با تاکید بر نقش آفرینی عموم مردم در تحقق شعار سال اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مردمی و برنامه ریزی و هدف گذاری از سوی مسؤولان، راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است. 

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و فرهنگ نشان دهنده اهمیت این مسأله در نگاه معظم له است، تصریح کرد: مسؤولان در سال جدید باید گام های مثبتی در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص بردارند.

 

وی با اشاره به این که همه تلاش دشمنان در چند سال اخیر در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد به کار گرفته می شود، افزود: آسیب پذیری این دو حوزه برنامه ریزی و توجه جدی مسؤولان و متولیان این دو عرصه را بیشتر می طلبد.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: دشمنان با استفاده همه ابزارها در صدد منحرف کردن انقلاب اسلامی ایران از راه های مختلف برآمده اند و در این سال ها نیز با حربه شدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی به دنبال اجرای نقشه های شوم خود هستند، اما با هوشیاری رهبری معظم و ملت بصیر ایران اسلامی به اهداف خود دست نخواهند یافت. 

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که فرهنگ و اقتصاد دو مقوله اساسی در اقتصاد کشور است که به فرموده مقام معظم رهبری برای هدایت و برنامه ریزی این امر نیازمند مدیریت جهادی و عزم ملی است، گفت: فعالان فرهنگی باید مطالبات مقام عظمای ولایت را سرلوحه کارهای خود قرار داده و همه ما باید به دنبال راه حلی برای تحقق این سخنان ارزنده باشیم.

 

حجت الاسلام شکریان اضافه کرد: استفاده از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین و رزشمندترین مسیر برای تحقق شعار سال بوده و بی شک رفتار و سیره جهادگونه آن حضرت الگوی موثر در همه عصرها و برای همه نسل ها است

 

این استاد حوزه با بیان این که باید از ظرفیت های موجود در جامعه استفاده بهینه کرد،‌ خاطر نشان کرد: برای تحقق عزم ملی باید ابتدا در خود این عزم را ایجاد کرده؛ سپس به دنبال تحقق آن در جامعه باشیم.

 

وی در پایان اظهار داشت: امروز تهاجم فرهنگی تنها گزینه روی میز دشمنان بوده و باید برای مقابله با آن همه توان خود را به کار بسته و در این زمینه کار کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات