۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۰۳۸۱۷
عبدالله گل:

رییس جمهور آلمان بیشتر شبیه چوپان است تا دولتمرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور ترکیه، روز سه شنبه در پارلمان این کشور از درگیری کلامی یوآخیم گوک، رییس جمهور آلمان با عبدالله گل، رییس جمهور ترکیه در روز دوشنبه ۲۸ آوریل انتقاد کرد.
عبدالله گل رييس جمهور ترکيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه در پارلمان این کشور از درگیری کلامی یوآخیم گوک، رییس جمهور آلمان با عبدالله گل، رییس جمهور ترکیه در روز دوشنبه 28 آوریل انتقاد کرد.

 

این برخورد لفظی اگر چه نخست در جریان یک کنفرانس خبری مشترک روی داد، اما اردوغان برخورد کلامی رییس جمهور آلمان در سخنرانی خود در دانشگاه فنی مهندسی خاورمیانه در آنکارا را تند تر ارزیابی می کند.

 

رییس جمهور ترکیه عبدالله گل در پارلمان این کشور در این باره، گفت: من به او گفتم که نمی توانیم دخالت در امور داخلی کشورمان را تحمل کنیم، او باید مانند یک دولت مرد رفتار کند.

 

وی افزود: ولی تصور من این است که او هنوز خود را یک شبان می داند، او عادت دارد که چنین باشد و همیشه چنین روحیه ای دارد، این زشت است.

 

یوآخیم گوک، رییس جمهور آلمان در سفر چهار روزه خود به ترکیه و در سخنرانی خود در دانشگاه آنکارا، ترکیه را به احترام به تفکیک قوا و آزادی بیان فراخوانده بود.

 

برخی روزنامه های طرفدار دولت در ترکیه نیز از رییس جمهور آلمان انتقاد کرده اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات