۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۰۵۳۸۲
آیت‌الله صفایی بوشهری:

اقتصاد باید مستقل، مقاوم و انسان ساز باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: اقتصاد باید بالنده، مستقل، مقاوم و انسان ساز باشد و در امور فرهنگی باید جهادی عمل شود.
اقتصاد باید مستقل، مقاوم و انسان ساز باشد

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در سال 1393، با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار و معاونین ایشان و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری به عنوان ریاست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، ضمن تبریک اعیاد رجبیه با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی، رسالتی بزرگ است که اگر با برنامه‌ریزی‌های علمی، مصوبات مناسب و پیگیرهای لازم در حوزه اجرا، طراحی و مدیریت شود، قطعاً می‌تواند منشأ آثار و تحولات بسیار شگرف در فضای استان و حتی فرا استان باشد.

 

اقتصاد باید بالنده، ثمر بخش، مستقل، مقاوم و انسان ساز باشد

وی  با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با نام  اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده است، افزود: اقتصاد، بخش عظیمی از زندگی انسان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و همواره یکی از زیرساخت های مهم جامعه، اوضاع اقتصادی آن جامعه است.

 

  آیت الله صفایی بوشهری در همین رابطه با تأکید بر اینکه اقتصاد باید بالنده، ثمر بخش، مستقل، مقاوم و انسان ساز باشد، تصریح کرد: اقتصادی که دارای این مؤلفه ها باشد، اقتصادی دانش بنیان، فرهنگی و جهادی است.

 

اقتصاد مقاومتی می‌تواند ایران اسلامی متحول کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر این اقتصاد را به تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصادی مقاومتی دانسته و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی می‌تواند ایران اسلامی را با ظرفیت ها و قابلیت های موجود در کشور، متحول کند.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: وقتی که اقتصاد بر پایه های علم و دانش باشد و از آن طرف، برنامه ریزی در بستر فرهنگ دینی و ملی باشد و در تمامی عرصه های دانشی، علمی، تولید، تبدیل، مدیریت و بازتولید پروژه های نوین اقتصادی مدیریت جهادی شود، قطعا کشور دارای رشد در این عرصه خواهد بود و می‌تواند در مقابل تهدیدها و تحریم ها مقاومت کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نیازمند نقشه جامع اقتصاد در کشور هستیم، بیان داشت: در عرصه اقتصاد در کشور نیازمند یک تحول دانش بنیان، فرهنگی و جهادی با نگاه مقام معظم رهبری و با شعار اقتصاد مقاومتی هستیم.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر در عرصه اقتصاد، این کار صورت نگیرد، قطعا تهاجم دشمن اثر خواهد کرد و جامعه دچار مشکل خواهد شد.

 

در رابطه با امور فرهنگی کشور، جهادی عمل شود

 آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به حوزه فرهنگ و با بیان اینکه انسان آن طور معماری می‌شود که فرهنگ او است، اظهار داشت: فرهنگ از مقولاتی است که ساختار هویتی و شخصیتی انسان را طراحی و معماری می‌کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه فرهنگ، اساس زندگی انسان است، افزود: بعد از اینکه فرهنگ به عنوان مهم ترین زیرساخت، معماری شد، آنگاه خود اقتصاد از این فرهنگ نشأت می‌گیرد.

 

لزوم نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، اهمیت فرهنگ را بیشتر از اقتصاد و سیاست می‌دانند، تصریح کرد: فرهنگ است که نحوه تعاملات و رفتارهای سیاسی را طراحی و اقتصاد را معماری می‌کند.

 

 وی ابراز کرد: اگر فرهنگ اسلامی در جامعه نهادینه شود به دنبال آن تمامی امور اقتصادی، سیاسی، علمی درست خواهد شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری، تدوین نقشه جامع فرهنگی ایران و سند چشم انداز آن، نقشه راه، مدیریت واحد فرهنگی در کلان ایران، نظارت و رصد فرهنگی منطقه ای، ملی و جهانی و بازتولید پروژه های نوین فرهنگی متناسب با مقتضیات زمان در دو عرصه حقیقی و مجازی را از مقولات بسیار مهم در عرصه فرهنگ دانست و گفت: اینها نکات بسیار اساسی است که متأسفانه متصدیان امور فرهنگی کشور به آنها کم توجهی کردند اما مقام معظم رهبری بر این معنا تأکید داشتند و باید در این رابطه، جهادی عمل کنند.

 

ضرورت تحول اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه تحول اقتصاد و فرهنگ باید با عزم ملی همراه باشد، بیان داشت: برای تحول فرهنگی و اقتصادی بر اساس مبانی انقلابی و اسلامی و نگاه مقام معظم رهبری، باید همه در صحنه حضور پیدا کنند و وظیفه هر کس مشخص، و آن را انجام دهد.

 

 آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید در تمامی عرصه ها مدیریت جهادی داشته باشیم، اظهار کرد: مدیریت جهادی یعنی هم دانش و تجربه مدیریت و هم تلاش جهادی داشته باشیم./998/د103/ب

ارسال نظرات