۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۰۵۸۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

مدیرجهادی باید روحیه مقاومت داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه دغدغه اقامه دین و تنظیم اعمال و گفتار بر اساس اسلام ناب را از شاخصه‌های مدیریت فرهنگی دانست و در بیان یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی، گفت: مدیر جهادی باید روحیه صبر و مقاومت داشته باشد.
حجت الاسلام اشکوري حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ اولین اصل اساسی در مدیریت فرهنگی را دغدغه دین داشتن عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که این مسؤولیت را به عهده می گیرد باید به دنبال این باشد که دین را اقامه کند.

وی در آسیب شناسی مدیریت فرهنگی کشور، گفت:‌ مهم‌ترین مسأله‌ای که موجب آسیب پذیری مدیران فرهنگی می شود این است که به گونه‌ای حرف بزنند یا سیاست‌گذاری کنند که برخلاف اسلام ناب باشد؛ بنابراین مسؤولان امر باید در گفتار و عملکرد خود دقت نظر داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه در تشریح وظایف مدیران فرهنگی، ابراز داشت: توجه، تقویت و پشتیبانی از افراد انقلابی، متدین و نهادهای فرهنگ ساز از مهم‌ترین این وظایف است.

مدیر جهادی باید روحیه مقاومت داشته باشد

حجت الاسلام اشکوری داشتن روحیه مقاومت را یکی از ویژگی‌های مهم مدیریت جهادی برشمرد و تأکید کرد: صبر و مقاومت و تلاش گری مخلصانه دو عنصر مهم در مدیریت جهادی است.

وی با بیان این که مدیریت جهادی شاخصه های بسیاری دارد،‌ گفت: مهم‌ترین‌ آنها تلاش‌گری عاقلانه و ایثارگرانه است؛ چنین فردی با قصد قربت تلاش بسیاری برای رسیدن به اهداف دارد و می داند که کارهایش در پشبرد اهداف نظام اسلامی مؤثر است و به همین دلیل اعمالش مورد عنایت خداوند است.

استاد حوزه و دانشگاه در بیان شاخصه‌های مدیریت فرهنگی افزود: مدیر فرهنگی باید بداند که مسؤول تربیت جامعه است و اداره‌ای که در آن کار می کند نقش تأثیرگذاری در فرهنگ جامعه دارد؛ بنابراین چنین فردی باید نگاه تربیتی در فرهنگ داشته باشد./928/ت302/ج

ارسال نظرات