۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۷۹۰
سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم(9)؛

آیت الله حسینی: جوانان مراقب گرفتار شدن در دام اموی صفتان باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی جوانان را به مراقبت از گرفتار شدن در دام اموی صفتان فراخواند و گفت: کسانی که مدعی پیروی معاویه هستند از سرنوشت معاویه و شجره ملعونه بنی امیه عبرت بگیرند و وجدان خود را فریب ندهند.
عالم عراقي آيت الله حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی حسینی، عالم عراقی، ظهر امروز، در نهمین جلسه از سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم که به زبان عربی از شبکه ماهواره‎ای الاهواز پخش می‎شود با اشاره به جنگ های معاویه ابن سفیان علیه امام علی(ع) و مسلمانان گفت: بسیاری از  یاران امام علی(ع) به دست دسیسه های شیطانی یاران معاویه به شهادت رسیدند.

این عالم عراقی با تأکید بر این که بسیاری از کتاب های اهل سنت از جمله صحیح بخاری، صحیح مسلم  و ترمذی شهادت یاران حضرت علی(ع) به دستور معاویه را در کتب خود تبیین کرده اند، اظهار داشت: کتاب های اهل سنت به  احادیث پیامبر(ص) درباره شهادت عمار یار باوفای حضرت علی(ع) به دستور معاویه اشاره کرده اند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فضائل و مناقب امام علی(ع) و کارهای شیطانی معاویه در عصر اسلام خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با بیان این‎که جایگاه اهل بیت(ع) با خلفای بنی امیه قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: کسانی که مدعی پیروی معاویه هستند از سرنوشت معاویه و شجره ملعونه بنی امیه عبرت بگیرند و وجدان خود را فریب ندهند.

این عالم عراقی با تأکید بر این‎که کسی که علیه امام زمان خود قیام کند در زمره فاسقان و کافران قرار می گیرد، اظهار داشت: متأسفانه برخی از علما و سخنوران کشورهای عربی معاویه را به عنوان امیر مؤمنان اسلام می دانند.

آیت الله حسینی با بیان این که تاریخ و کتابهای مذهبی از جمله کتب اهل سنت دلایل محکمی برای آشکار کردن حقایق ظلم و ستم معاویه ابن سفیان و فرزندش یزد دارند، تأکید کرد: جوانان مسلمان مراقب باشند تا در دام اندیشه های پلید و شیطانی پیروان بنی امیه گرفتار نشوند و به سرنوشت تاریخی ظالمان و مستکبران با بصیرت بنگرند./9456/پ202/غ

ارسال نظرات