۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۰۷۳۷۱
سردار فضلی:

اقتصاد مقاومتی باید از حالت شعار خارج شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی فرهنگ و منش است که باید از حالت شعاری خود بیرون آید.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار علی فضلی، جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان ظهر امروز پنجم خرداد ماه در نشستی که مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تحت عنوان«مشق مقاومت» در دانشگاه رضوی برگزار شد، به تقارن چند حادثه تاریخی در این ماه اشاره کرد و گفت: روزهای ملی باید بزرگ شمارده شوند، مهم نیست که متعلق به چه جغرافیایی است بلکه مهم دلاورمردی و پایمردی مردمی است که این سه روز را (سوم خرداد، چهارم خرداد و پنجم خرداد) حماسه سازی کرده است.

 

وی تصریح کرد: سوم خردادماه روز فتح خرمشهر، چهارم خرداد روز استقامت و پایمردی مردم دزفول به پرچمداری امام جمعه این شهرستان و در نهایت پنجم خرداد که روز ذلت صهیونیست ها به همت فرزندان اسلام و حزب الله که برگرفته از اندیشه امام راحل است.

 

فضلی با بیان اینکه سوم خرداد سنبل عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر است، خاطرنشان کرد: این عملیات با پیش بینی 135 گردان که شامل 45 گردان از ارتش و 90 گردان از سپاه و بسیج جمهوری اسلامی، در دهم اردیبهشت ماه سال 1361 در سه مرحله طراحی شد، اما در مقابله با دشمن در چهار مرحله به اجرا درآمد.

 

وی افزود: در نهایت با دلاورمردی های ملت شریف مان بار دیگر پرچم جمهوری اسلامی ایران بر مناره مسجد خرمشهر به اهزاز در آمد و دشمن به صورت کاروانی و گردانی تسلیم سپاه اسلام شدند.

 

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان ابراز کرد: پس از فتح خرمشهرامام خمینی (ره) پیامی دادند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و به دنبال آن نیز در پیام دیگری فرموده بودند:«فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش های اسلامی است» شخص امام در آن روزها بیداری اسلامی امروز را می دیدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقاومت مردم دزفول پرداخت و گفت: عراقی ها ساده ترین راهکارهای جنگ را برای دزفول و شهرهای اطراف آن پیش بینی کرده بودند، اما در تحقق آن عاجز ماندند زیرا مردم خداجو و خداترس دزفول همراه علما و روحانیون پیشتاز و پیشرو آن ماندند و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

 

فضلی با بیان اینکه مردان بزرگی در این هشت سال در این شهر نقش آفرینی کردند، تصریح کرد: دزفول شهر مجاهدان والا شهید سبحانی، شهید دانش، وارسته فرهیخته علامه مخبر و شهر آیت الله قاضی است، مردی که انقلاب اسلامی در دزفول با نام او گره خورد و حضور او در سنگر جمعه و جبهه، جلوه گاه زلال معنویت، صلابت، مردم داری، خدامحوری و پایداری شد.

 

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان ادامه داد: آیت الله قاضی یک تن نبود، آیینه ایمان مردم بود، مرآت انقلاب و مجاهدت در دزفول و آیت صبوری و مقاومت و شجاعت بود.

 

فضلی خاطرنشان کرد: دزفول دو هزار و 600 شهید دارد که تنها 730 نفر آنان متعلق به بمب باران و موشک باران است، بنابراین می توان گفت هیچ جای دنیا را سراغ نداریم که با اصابت قریب 180 موشک و هزاران گلوله مانع تحقق آرزو و پیروزی دشمن شده باشد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: حمله صهیونست ها به جنوب لبنان در پنجم خرداد ماه حال و هوای دیگری چون دفاع مقدس داشت، محاصره جنوب لبنان با الگوی مقاومت ایران اسلامی از سوی خود لبنانی ها شکسته و رژیم صهیونیستی متحمل شکست سختی شد.

 

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفان اظهار داشت: فرزندان امام راحل و اسلام ابهت رژیم صهیونیستی را شکستند و با یک دفاع شیعی مانع پیشروی آنها می شدند و امروز پیروزی حزب الله و پیروزی شهید موسوی پیروزی اسلام است.

 

وی در پایان سخنانش بر اجرایی شدن سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی فرهنگ و منش است که باید از حالت شعاری خود بیرون آید.

 

4خرداد؛ روز مقاومت دزفول

در ادامه این نشست غلامرضا بصیری پور، عضو شورای شهر مشهد و رزمنده دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی از چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت دزفول پرداخت و افزود: از جمله شهرستان هایی که در دوران جنگ مورد تیرس دشمن قرار داشت دزفول است که پایمردی و دلاورمردی های این شهر ناامن به آنجا رسید که در جشنی در میدان فتح المبین دزفول در روز چهارم خردادماه 1366 لوح زرین توسط نخست وزیر وقت به این شهر اهدا و در ان میدان نصب شد.

 

وی تصریح کرد: ریشه این  سلحشوری و مقامت مردم دزفول را می توان در تدین و اعتقادات آنها یافت که همواره پس از نمازهای یومیه در مساجد به مدت دوساعت قرائت قران وجود دارد.

 

بصیری پور ضمن گلایه از شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به زحمات و دلاورمردهای بسیار در این شهر شایسته است که برخی خیابان ها به نام دزفول و شهدای آن نام گذاری  شود./9312/پ202/ج

 

ارسال نظرات