۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۰۹۱۶۵
استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تبیین درست ابعاد شخصیتی و اخلاق والای انسانی اهل بیت در سطح جهانی

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که هدف از ظهور امام زمان(عج الله) در روی زمین جلوه دادن و گسترش و رحمت الهی در میان انسان ها است، گفت: متاسفانه دشمنان اسلام به ویژه یهودیان با بیان این که امام زمان (عج الله) با ظهور خود تمامی انسان های گناهکار را گردن می زنند مردم را از انتظار فرج دور کرده و یا از امام زمان ترسانده اند.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مسجد بازار بیرجند در جمع مردم با بیان این که امام زمان (عج الله) امام رحمت و مهربانی در میان مردم هستند، گفت: هدف از فرج و ظهور امام زمان(ع) حاکم کردن عدل، عدالت، رحمت و مهربانی بر روابط انسانی است پس چگونه امام زمان(ع) که هدفش از برقرار کردن رحمت و مهربانی است می تواند همه انسان های گناهکار را گردن بزند.

 

وی با بیان این که غیر عاقلانه است که تصور کنیم امام زمان همه انسان های گناهکار را گردن می زند، گفت: اگر امام زمان (عج الله ) این کار را انجام بدهند در این صورت دیگر کسی باقی نخواهند ماند که امام زمان بخواهد عدل و عدالت را برای او برقرار کند.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که انسان های شایسته معنای خوبی و خوب بودن را درک کرده اند، گفت: هدف از ظهور امام زمان (عج الله ) چشاندن معنای خوبی و عدالت به همه انسان های روی زمین است.

 

آیت الله ربانی ادامه داد: امام زمان تنها برای برقراری عدالت و مهربانی تنها با کسانی که با این مقوله مخالفند خواهند جگنید که این اشخاص به طور یقین سرکردگان شرق و نفاق و دشمنان اسلام و عدالت هستند.

 

وی افزود: دشمنان اسلام به ویژه یهودیان سعی کرده اند همواره چهره پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و اسلام را خشن نشان دهند که هدف از ایجاد گروه های تروریستی هم همین است و حتی آنها به این کار بسنده نکرده و در تصاویری که از اهل بیت به ویژه امام علی (ع) امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع) منتشر می کنند همواره آنها را با شمشیر در دست و چهره عبوس و خشن نشان داده و در مقابل تصاویر حضرت مسیح را در حال یتیم نوازی و لبخند در میان مردم توزیع می کنند که این امر نشان از خشن نشان دادن اسلام و مهربان جلوه دادن چهره مسیحیت دارد.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که حقیقت ادیان اسلام است، گفت: حضرت مسیح هرگز از خود کتاب و سندی به جای نگذاشت و همواره پیروان خود را به تبعیت از دین پیامبر آخر الزمان دعوت می کرد و در حال حاضر انجیل، تورات و سایر کتب آسمانی که در دست مردم موجود است ساخته و نوشته دست پیروان حضرت عیسی و موسی است و به دلیل بدعت در این کتب تنها صراط مستقیم دین اسلام، قرآن و اهل بیت هستند.

 

آیت الله ربانی مهمویی با بیان این که باید نظارت دقیقی بر ترویج فرهنگ اهل بیت در میان مردم صورت گیرد، گفت: توزیع هرگونه پوستر و عکس از تمثال اهل بیت حرام است و انسان اگر می خواهد فرهنگ اهل بیت و امام حسین(ع) را در جامعه ترویج کند باید تمامی ابعاد شخصیتی انسانی و آسمانی آنها را به همگان معرفی کند.

 

وی ادامه داد: اهل بیت تک بعدی نیستند و بهترین روش برای معرفی آنها و فرهنگ مهدویت به مردم تبیین درست ابعاد شخصیتی و اخلاق والای انسانی آنها در سطح جهانی است که این موضوع مهم ترین راهکار برای مقابله با هجمه های دشمنان اسلام است.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی معرفی فرهنگ درست مهدویت را مهم ترین رسالت فرهنگی مسؤولان در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: وقتی مردم به درستی فرهنگ مهدویت را بشناسند قطعا در مسیر آن حرکت خواهند کرد./968/پ202/ب

ارسال نظرات